ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΓΩΓΗΣ | ||||
ΤΜΗΜΑ | ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | ΕΠΙΠΕΔΟ 6 | ||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 8°εαρινό | |||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Η ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΣΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΎ ΣΧΟΛΕΙΟΥ | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
|
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
3 | 5 | ||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Υποβάθρου , Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
|
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
OXI | ||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | ΕΛΛΗΝΙΚΗ
|
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | NAI | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://eclass.duth.gr/ / | ||||
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα | ||
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. | ||
· Να κατανοεί την έννοια των αναπαραστάσεων και ειδικότερα εκείνων του χώρου(ΜΑ3) · Να γνωρίζει τις χρήσεις του χώρου ως πεδίο διερεύνησης και στοιχείο ανάπτυ ξης και δράσης του παιδιού(ΜΑ3,ΜΑ6) · Να γνωρίζει και να ερμηνεύει τον τόπο συνάντησης του παιδιού με τη γνώση (βιωματικός χώρος του Σχολείου)(ΜΑ2,ΜΑ3,ΜΑ6) · Να γνωρίζει και ερμηνεύει τις αναπαραστάσεις των παιδιών για το Σχολείο (γνωστικές προσεγγίσεις)(ΜΑ3) · Να γνωρίζει και να αποκωδικοποιεί γεωγραφικά τις αναπαραστάσεις μίας οικείας διαδρομής ( από το σπίτι στο σχολείο)(ΜΑ13) · Να ερμηνεύει και να εξηγεί τις αναπαραστάσεις πολυπλοκότερων γεωγραφικών χώρων όπως η <<γειτονιά>>(ΜΑ3) · Να αναγνωρίζει και να μελετά τις παραμέτρους της ταυτότητας του χώρου σε σχέση με την ανάπτυξη του παιδιού (ΜΑ6)
|
||
Γενικές Ικανότητες | ||
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. | ||
· Αναζήτηση ,ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών · Αυτόνομη εργασία · Ομαδική εργασία · Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον · Προαγωγή της ελεύθερης δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
|
||
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
· Εισαγωγικές έννοιες · Νοητικές αναπαραστάσεις του χώρου · Ο χώρος ως αντικείμενο χρήσης · Η σύγχρονη πόλη και το παιδί · Ο βιωμένος χώρος του σχολείου · Παιδαγωγική και σχολικό κτίριο(Σχολείο):δύο σημειωτικά συστήματα · Η αναπαράσταση μίας οικείας διαδρομής · Η διαδρομή από το σπίτι στο σχολείο · Οικεία και ανοίκεια διαδρομή · Η <<γειτονιά>> , ο εγγύς χώρος · Η διαχρονική εξέλιξη της <<γειτονιάς>> · Ταυτότητα του τόπου και ανάπτυξη του παιδιού · Η ταυτότητα της <<γειτονιάς>> στη σύγχρονη πόλη · Όριο και χώρος · Το όριο ανάμεσα στον ιδιωτικό χώρο της κατοικίας και το δημόσιο χώρο του δρόμου · Οι μετασχηματισμοί του αναπαριστώμενου ορίου μεταξύ ιδιωτικού και δημόσιου χώρου στην περίπτωση του παιδιού · Προς ένα νέο επιστημολογικό προσανατολισμό · Μία νέα έννοια για τη μελέτη της σχέσης παιδιού -χώρου
|
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
|
Πρόσωπο με Πρόσωπο (Παραδόσεις με χρήση παρουσιάσεων με Power Point) | ||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
|
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία και στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
|
||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστ ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS |
|
||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
· Γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου, στην ελληνική γλώσσα ,οι οποίες περιλαμβάνουν ερωτήσεις (ανάπτυξης) γνώσης και κατανόησης του περιεχομένου του μαθήματος καθώς και εφαρμογές τους με
Μοντέλα διδασκαλίας στο σχολείο · Οι φοιτητές μπορούν να συντάξουν προαιρετικά 1 εργασία σε ομάδες 2 φοιτητών . Το 20% του μέσου βαθμού αυτών των εργασιών προστίθεται στον τελικό βαθμό των των γραπτών εξετάσεων.
|
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
· Τσουκαλά Κ. , <<ΠΑΙΔΙΚΗ ΑΣΤΙΚΗ ΕΝΤΟΠΙΑ>>,Τυπωθήτω,271σελ.(2006) · Λαμρινός Ν.,<<Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ>>,Εκδόσεις Γράφημα,291σελ.(2020) · Τσουκαλά Κ. ,<<PIAGET and VYGOTSKY .DIFFERENCES IN ENVIRONMENTAL KNOWING AND IMPLICATIONS ON DESIGN>> , στα Τεχνικά Χρονικά ,τόμος 16, no 1-2,σελ.17-20(1996) · Κοσμόπουλος Π. ,<<ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ. Η ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ>> University Studio Press(2000)
· .<<Geography in the Early years>> Routledge ,187σελ. (1994) · <<The Child’ s Conception of Space>> Piaget J. and B. Inhelder , Routledge,London(1956) · <<The Child’s Conception of Space >> Piaget J. and B. Inhelder,Norton ,New York(1967) · <<The Child’ s Conception of Geometry>> Piaget J. Inhelder B. and Szeminska A. ,Routledge,London(1960)
|