ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΓΩΓΗΣ | |||||
ΤΜΗΜΑ | ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ TMHMA ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ | |||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Επίπεδο 6: Πανεπιστήμια και Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα | |||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | 3Ε5 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Γ εξάμηνο | |||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Μέσα Διδασκαλίας | |||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
||||
3 | 5.0 | |||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Υποβάθρου , Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
|||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | ||||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνικά | |||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΝΑΙ |
|||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
https://eclass.duth.gr/courses/ALEX03311/ |
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.
Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α
- Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με πλαίσιο προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης
- Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και Παράρτημα Β
- Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων
Με την συμπλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα πρέπει να είναι σε θέση:
- να γνωρίζουν και να κατανοούν τις δυνατότητες χρήσης των μέσων διδασκαλίας (ΜΑ9)
- να αναλύουν και να ερμηνεύουν τον ρόλο του εκπαιδευτικού στην επιλογή των μέσων διδασκαλίας (ΜΑ1)
- να προτείνουν και να σχεδιάζουν μια σύντομη παρουσίαση με τη χρήση μέσων διδασκαλίας (ΜΑ6, ΜΑ4)
- να υλοποιούν μια σύντομη παρουσίαση με τη χρήση μέσων διδασκαλίας (ΜΑ6)
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
Λήψη αποφάσεων Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής
Αυτόνομη εργασία υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
Ομαδική εργασία Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής
Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον σκέψης Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Αυτόνομη εργασία
Ομαδική εργασία
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Οι θεματικές ενότητες που προσεγγίζονται αφορούν στην ενημέρωση των φοιτητών/τριών α) για τα μέσα διδασκαλίας, β) για τον τρόπο με τον οποίο αυτά δύνανται να υποστηρίξουν τη διδασκαλία και τη μάθηση, γ) για τις γνωστές ταξινομήσεις των μέσων διδασκαλίας, δ) για τη διαδικασία ένταξης των μέσων στο σχολείο και τη διδασκαλία, ε) για τους κινδύνους και τα όρια χρησιμοποίησης των οπτικοακουστικών μέσων και της εκπαιδευτικής τεχνολογίας, στ) για το ρόλο του εκπαιδευτικού στην επιλογή των κατάλληλων μέσων διδασκαλίας στο σύγχρονο σχολείο, ζ) για τη χρήση των προσωπικών μέσων διδασκαλίας και μάθησης, η) για τη χρήση των προβολέων και την κατασκευή και χρήση της διαφάνειας στη διδασκαλία, θ) για την κατασκευή και χρήση των φύλλων εργασίας στη διδασκαλία, ι) για τις εικόνες και τη χρήση τους στη διδασκαλία και τη μάθηση, ια) για τη χρήση των χαρτών, των προπλασμάτων και των υποδειγμάτων στη διδασκαλία, ιβ) για τη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή στη διδασκαλία και στη μάθηση και ιγ) για τη χρήση της τηλεόρασης και του ραδιοφώνου στη διδασκαλία.
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. |
Πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. |
|
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS |
|
|||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης |
Γλώσσες αξιολόγησης φοιτητών
Ελληνικά |
|||||
Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες |
Μέθοδος (Διαμορφωτική ή Συμπερασματική)
Συμπερασματική
Τρόποι αξιολόγησης φοιτητών |
Ποσοστό |
||||
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων Γραπτή Εργασία
Δημόσια Παρουσίαση |
30
40 20 10 |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Ελληνόγλωσση
Ασλανίδου, Σ. (2003). Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Οπτικοαουστική Αγωγή. Θεσσαλονίκη: εκδοτικός οίκος Αδελφών Κυριακίδη Α.Ε. Βρεττός, Γ. (1994). Μη λεκτική συμπεριφορά και επικοινωνία στη Σχολική Τάξη: Άσκηση με Μικροδιδασκαλία. Θεσσαλονίκη: Art of Text.
Βρεττός, Γ., Τσουπάκης, Λ. (1995). Άσκηση της μη λεκτικής συμπεριφοράς του εκπαιδευτικού με μικροδιδασκαλία. Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 22, 143-171.
Βρεττός, Ι. (2002). Μη λεκτική συμπεριφορά του εκπαιδευτικού κατά τη θέση ερωτήσεων: άσκηση με μικροδιδασκαλία. Στο: Ν. Πολεμικός, Α. Κοντάκος (επιμ.), Μη Λεκτική Επικοινωνία. Σύγχρονες θεωρητικές και ερευνητικές προσεγγίσεις στην Ελλάδα. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Γιαννικοπούλου, Α. (2005). Οπτικο-λεκτικά παίγνια στην εικόνα των γραπτών κειμένων. Στο: Ο. Κωνσταντινίδου-Σέμογλου (επ. εκ.), Εικόνα και παιδί. Θεσσαλονίκη: Cannot not design publications (119-129).
Γκότοβος, Α. (2002). Παιδαγωγική Αλληλεπίδραση. Επικοινωνία και Κοινωνική Μάθηση στο Σχολείο. Αθήνα: Gutenberg. DeVito, J. (2004). Ανθρώπινη επικοινωνία. Αθήνα: ΕΛΛΗΝ.
Ευσταθίου- Καραγεωργάκη, Μ. (1985). Λεκτική επικοινωνία στη σχολική τάξη: Θεωρία του συστήματος Ν. Α. Flanders και δοκιμαστική εφαρμογή του στην ελληνική εκπαίδευση, Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Αφών Κυριακίδη.
Θεριανός, Κ. (2002). Εκπαιδευτική Τεχνολογία: προσδοκίες, ρητορική και πραγματικότητα. Σύγχρονη Εκπαίδευση, 123, 20-25. Κανάκης, Ι. (1993). Εξοπλισμός και εσωτερική διαρρύθμιση της αίθουσας διδασκαλίας (ιστορική εξέταση και εμπειρική διερεύνηση). Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 18, 83-106.
Κανάκης, Ι. (2011). Εκπαιδευτική Τεχνολογία: Διδακτική των μέσων και ικανότητα επιδέξιου χειρισμού των μέσων πληροφορίας και επικοινωνίας. Στο: Γ. Μαυροειδής (επιμ.), Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής. Αθήνα: Γρηγόρης, 381 – 397. (www.edc.uoc.gr/ptde/ptde/anounc/g../arthro_Kanakis_21-3-12).
Κανταρτζή, Ευ. (2002). Ιστορική Αναδρομή της Εικονογράφησης των Παιδικών και Σχολικών Βιβλίων. Θεσσαλονίκη: Εκδοτικός Οίκος Αδελφών Κυριακίδη.
Καρακίτσιος, Α. (2011). Αναπαραστάσεις και εγγραφές της τρίτης ηλικίας σε παιδικά εικονογραφημένα βιβλία. Συνέδριο Ρόδου για το Παιδικό Βιβλίο.