ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΓΩΓΗΣ | ||||
ΤΜΗΜΑ | ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | ΕΠΙΠΕΔΟ 6 | ||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | ΧΕΙΜΕΡΙΝΌ (5ο) | |||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
|
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
3 | 5 | ||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Υποβάθρου , Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
OXI | ||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | ΕΛΛΗΝΙΚΗ
|
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | NAI | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://eclass.duth.gr/courses/ALEX03267/ | ||||
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα | ||
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. | ||
Με την συμπλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα πρέπει να είναι σε θέση: · Να γνωρίζουν τις σημαντικότερες παιδαγωγικές θεωρίες και παιδαγωγικά ρεύματα ΜΑ3 · Να γνωρίζουν την εξέλιξη της εκπαιδευτικής ιστορίας σε ευρωπαϊκό επίπεδο ΜΑ 2 · Να γνωρίζουν τους σημαντικότερους σταθμούς της Παιδαγωγικής ΜΑ 3 · Να γνωρίζουν την Παιδαγωγική τους επιστήμη ως μελλοντικοί εκπαιδευτικοί ΜΑ 3 · Να μεταφέρουν στην σύγχρονη πραγματικότητα παιδαγωγικά δεδομένα προηγούμενων ετών.ΜΑ5 · Να γνωρίσουν τις απόψεις των σημαντικότερων διανοούμενων-παιδαγωγών ΜΑ 3 |
||
Γενικές Ικανότητες | ||
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. | ||
· Προσαρμοστικότητα
· Αυτόνομη εργασία · Εργασία σε διεθνές περιβάλλον · Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας |
||
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
· Διανοούμενοι της κλασικής Αρχαιότητας (Πλάτωνας, Αριστοτέλης-Στωικού-Σοφιστές)
· Ελληνιστική και ρωμαϊκή εποχή · Η εμφάνιση του χριστιανισμού-Η χριστιανική αγωγή · Αυγουστίνος (354-430): Απόψεις περί αγωγής και εκπαίδευσης · Τα μοναστήρια και ο ρόλος τους στην εκπαιδευτική πραγματικότητα · Ο ρόλος του Καρλομάγνου (742-814) στην εξέλιξη της μεσαιωνικής εκπαίδευσης · Η Εμφάνιση των Πανεπιστημίων στην μεσαιωνική Ευρώπη: Η αρχή του τέλους για τον Μεσαίωνα · Έρασμος (1466-1536): Ο βασικότερος εκπρόσωπος του ανθρωπισμού · Οι παιδαγωγικές απόψεις του Έρασμου · M. de Montaigne (1533-1592) και η συμβολή του στην εξέλιξη της παιδαγωγικής σκέψης · W. Ratke (1571-1635): Ο πρώτος διδακτικολόγος και εκπρόσωπος του Ρεαλισμού · J.A. Comenius (1592-1670): Ο παπα-δάσκαλος της εκπαίδευσης · Ο Διαφωτισμός και η εκπαίδευση · J. Lock (1632-1704): Οι απόψεις του για την αγωγή και την εκπαίδευση · J. J. Rousseau (1712-1778): Απόψεις περί παιδείας του νέου ανθρώπου · Ο Fr. Schleiermacher (1768-1834) και οι απόψεις του για την αγωγή · J.H. Pestalozzi (1746-1827): Ο Παιδαγωγός του λαού: · Fr. Fröbel (1782-1852): Ο θεμελιωτής της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης · J.F. Herbart (1776-1841): Η συστηματοποίηση της αγωγής μέσω ενός ισχυρού δασκάλου · Το Σχολείο Εργασίας και η αλλαγή στην αγωγική και μαθησιακή διαδικασία-Οι σημαντικότεροι εκπρόσωποι του Σχολείου Εργασίας · Η. Gaudig (1860-1923): Ο θεμελιωτής του Σχολείου Εργασίας · G. Kerschensteiner (1854-1932): Ο θεωρητικός του Σχολείου Εργασίας · M. Montessori (1870-1952): Η δυναμική Ιταλίδα Παιδαγωγός · Ο. Decroly (1871-1932) · C. Freinet (1896-1966) · Α. Makarenko (1888-1939): Ο Παιδαγωγός της Σοβιετικής Ένωσης · J. Dewey (1859-1952): Ο εκπρόσωπος του Νέου Σχολείου στις Η.Π.Α. · H αγωγή στην Ευρώπη μετά το Σχολείο Εργασίας · Παραδείγματα πρωτοποριακών σχολείων · Σχολεία του Αμβούργου · Σχολεία Summerhill · Σχολεία Waldorf |
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. |
Πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
Χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία και στην επικοινωνία με τους φοιτητές
|
||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS |
|
||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
· Συγγραφή γραπτής εργασίας · Παρουσίαση γραπτής εργασίας · Ερωτήσεις σύντομης Απάντησης, · Ερωτήσεις ανάπτυξης δοκιμίων · Γραπτή εξέταση
|
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1. Προτεινόμενα διδακτικά συγγράμματα
· · Καραφύλλης Α., (2019), Η εξέλιξη των παιδαγωγικών θεωριών στον σύγχρονο κόσμο, Αφοι Τζιόλα, Θεσσαλονίκη. · Reble A., (2014), Ιστορία της Παιδαγωγικής, εκδ. Παπαδήμα, Αθήνα.
· Πρόσθετη προτεινόμενη βιβλιογραφία
· Houssaye Jean (επιμ.), (1998), Δεκαπέντε παιδαγωγοί, εκδ. Μεταίχμιο, Αθήνα. · Δανασσή – Αφεντάκη Α.Η εξέλιξη της Παιδαγωγικής και Διδακτικής Σκέψης (17ος – 20ος αι.), 1980 · Ρήγας Α., Σύγχρονα ρεύματα στην επιστήμη της αγωγής, 1988
2. Συναφή επιστημονικά περιοδικά (ελληνόγλωσσα και ξενόγλωσσα):
|