ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΓΩΓΗΣ | ||||
ΤΜΗΜΑ | ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | ΕΠΙΠΕΔΟ 6 | ||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 5° Χειμερινό | |||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΟΣΜΟΓΡΑΦΙΑΣ ΚΑΙ Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥΣ | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
|
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
3 | 5 | ||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
OXI | ||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | ΕΛΛΗΝΙΚΗ
|
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | NAI | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://eclass.duth.gr/ / | ||||
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα | ||
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.
|
||
· Να γνωρίζει και να κατανοεί τις βασικές δομές του Σύμπαντος-Γαλαξίες,Ηλιακά συστήματα,αστέρες(ΜΑ3,ΜΑ4) · Να γνωρίζει τις φάσεις της Μεγάλης Έκρηξης και τις διεργασίες που έλαβαν χώρα κατά τη διάρκειά της(ΜΑ3,ΜΑ4) · Να αναγνωρίζει και να κατανοεί τις βασικές μονάδες του Σύμπαντος(ΜΑ3,ΜΑ4) · Να γνωρίζει και να κατανοεί τις θεμελιώδεις δυνάμεις που επικρατούν σε όλες τις μορφές ύλης και ενέργειας(ΜΑ3,ΜΑ4) · Να γνωρίζει τους μηχανισμούς γένεσης των Γαλαξιών και των αστεριών και τις βασικές ιδιότητες του βίου τους(ΜΑ3,ΜΑ4) · Να αναγνωρίζει το είδος του αστέρα από το θάνατό του(ΜΑ3,ΜΑ4) · Να κατανοεί τη δομή και λειτουργία του Ηλιακού Συστήματος και κυρίως του Πλανήτη Γη(ΜΑ3,ΜΑ4,ΜΑ6,ΜΑ9)
|
||
Γενικές Ικανότητες | ||
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. | ||
· Αναζήτηση ,ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών · Αυτόνομη εργασία · Ομαδική εργασία · Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον · Προαγωγή της ελεύθερης δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
|
||
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
· Εισαγωγικές έννοιες(Από τον μύθο στην επιστήμη, το άπειρο μικρό και το απέραντα μεγάλο Σύμπαν) · Μοναχικά Αστέρια και κοινωνικοί Γαλαξίες · Η Μεγάλη Έκρηξη (Big Bang) · H Διαστολή του Σύμπαντος · Οι θεμελιώδεις δυνάμεις του κόσμου · Οι δομικοί λίθοι του Σύμπαντος · Η ενοποίηση των αλληλεπιδράσεων · Ο σχηματισμός των Γαλαξιών · Η γένεση των αστεριών · Ο θερμός βίος του αστέρων · Ο θάνατος ενός μικρού άστρου · Οι εκρηκτικοί θάνατοι των μεγάλων αστεριών · Το Ηλιακό Σύστημα μέσα στο Σύμπαν (Η διαδρομή από την επιστημονική στη σχολική γνώση) · Η Γη ένας ιδιόμορφος πλανήτης
|
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. |
Παραδόσεις με χρήση παρουσιάσεων με Power Point | ||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία και στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
|
||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS |
|
||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
· Γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου, στην ελληνική γλώσσα ,οι οποίες περιλαμβάνουν ερωτήσεις (ανάπτυξης) γνώσης και κατανόησης του περιεχομένου του μαθήματος καθώς και εφαρμογές τους με
Μοντέλα διδασκαλίας στο σχολείο · Οι φοιτητές μπορούν να συντάξουν προαιρετικά 1 εργασία σε ομάδες 2 φοιτητών . Το 20% του μέσου βαθμού αυτών των εργασιών προστίθεται στον τελικό βαθμό των των γραπτών εξετάσεων.
|
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
· Γραμματικάκης Γ. , <<Η ΚΟΜΗ ΤΗΣ ΒΕΡΕΝΙΚΗΣ>>,Πανεπ. Εκδ. Κρήτης,163σελ.(2014) · Χαλκιά Κρ., <<ΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΥΜΠΑΝ>>,Πανεπ.Εκδ. Κρήτης, 587σελ. (2006) · Ξανθόπουλος Β.,<<ΠΕΡΙ ΑΣΤΕΡΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΑΝΤΩΝ>> ,Πανεπ. Εκδ.Κρήτης (1985) · Hawking St. , <<TO XRONIKO TOY ΧΡΟΝΟΥ> , Εκδόσεις Κάτοπτρο · Shu F.H. ,<<ΑΣΤΡΟΦΥΣΙΚΗ –ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ>>,Πανεπ. Εκδ.Κρήτης(1991) · Trinh X.T. <<ΧΑΟΣ ΚΑΙ ΑΡΜΟΝΙΑ>>, Εκδόσεις Τραυλός (2004) · Field G.B. & Chaisson E.J. <<ΤΟ ΑΘΕΑΤΟ ΣΥΜΠΑΝ >>, Πανεπ. Εκδ. Κρήτης (2000) · Casati R. << Η ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΤΗΣ ΣΚΙΑΣ >> Εκδόσεις Εικοστού Πρώτου (2004)
· <<Understanding Earth>> Frank P., Reymond Stever … Freeman &CO (2003) · <<The Sun>>, Penguin Group ,United K ingdom(1996) · <<Heavenly Errors :Misconceptions about the Real Nature of Universe>> Comins N.F., Columbia University Press(2001) · <<The Earth ,its origin,structure evolution>> , Mc Elhinny , Acad.press (1979)
|