ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΓΩΓΗΣ | ||||
ΤΜΗΜΑ | ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | ΕΠΙΠΕΔΟ 6 | ||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 8o | |||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
|
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
3 | 5 | ||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | OXI | ||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | ΕΛΛΗΝΙΚΗ
|
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | NAI | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://eclass.duth.gr/ / | ||||
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα | ||
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.
· |
||
Με την ολοκλήρωση των διαλέξεων και των βιωματικών εργαστηρίων του μαθήματος οι φοιτητές/οι φοιτήτριες θα είναι σε θέση:
· Να γνωρίζουν βασικές έννοιες του επιστημονικού κλάδου της Κοινωνιολογίας του Πολιτισμού, όπως πολιτισμός, κουλτούρα κ.α. (ΜΑ11). · Να γνωρίζουν τις ομοιότητες και τις διαφορές της Κοινωνιολογίας του Πολιτισμού (Sociology of Culture) με την Πολιτισμική Κοινωνιολογία (Cultural Sociology) και τις Πολιτισμικές Σπουδές (Cultural Studies) (MA11). · Να κατανοούν τη διαδικασία προσέγγισης στοιχείων του πολιτισμού, όπως τα σύμβολα, η γλώσσα, οι τέχνες, τα δημιουργήματα της τέχνης, οι αξίες, τα έθιμα, οι θεσμοί από παιδιά και από ενήλικες (ΜΑ3). · Να διαμορφώνουν σχέδιο μαθήματος που εντάσσει στοιχεία του πολιτισμού στην εκπαιδευτική διαδικασία (ΜΑ6). · Να γνωρίζουν σημαντικές θεωρίες και έρευνες που αφορούν τον επιστημονικό κλάδο της Κοινωνιολογίας του Πολιτισμού (ΜΑ11). · Να προσεγγίζουν με παιδαγωγικό τρόπο τη σύγχρονη πολιπολιτισμική τάξη (ΜΑ12). · Να σχεδιάζουν βιωματικά εργαστήρια για παιδιά σχολικής ηλικίας με στόχο τη διαπολιτισμική προσέγγιση (ΜΑ 14). · Να σχεδιάζουν βιωματικά εργαστήρια για παιδιά σχολικής ηλικίας με στόχο την αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς (ΜΑ 10). · Να παράγουν εκπαιδευτικό υλικό με τη χρήση και ψηφιακών εκπαιδευτικών εφαρμογών (ΜΑ9). |
||
Γενικές Ικανότητες | ||
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. | ||
· Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
· Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον · Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις · Λήψη αποφάσεων · Αυτόνομη εργασία · Ομαδική εργασία · Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας σε θέματα διαφορετικότητας · Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης · Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση των τεχνολογιών |
||
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
1. ΔΙΑΛΕΞΗ 1: Ζητήματα ορολογίας
2. ΔΙΑΛΕΞΗ 2: Βασικές θεωρίες και έρευνες 3. ΔΙΑΛΕΞΗ 3: Τα στοιχεία του Πολιτισμού 4. ΔΙΑΛΕΞΗ 4: Ετερότητα, τυπική και άτυπη εκπαίδευση 5. ΔΙΑΛΕΞΗ 5: Ένταξη στοιχείων του πολιτισμού στην εκπαιδευτική διαδικασία 6. ΔΙΑΛΕΞΗ 6: Edutainment (education plus entertainment) με τη χρήση ψηφιακών εκπαιδευτικών εφαρμογών 7. ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1: «Διαθεματική προσέγγιση κειμένων μέσω των τεχνών» 8. ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2: «Δημιουργική γραφή» 9. ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3: «Έκφραση και κίνηση μέσω της δραματοποίησης» 10.ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4: «Η δυναμική των χρωμάτων» 11. ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5: Ομαδική εργασία: Σχεδιασμός και παρουσίαση βιωματικού εργαστηρίου με τίτλο «Εγώ και η ομάδα μου». 12. ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6: «Τεχνικές κατασκευής κούκλας και αξιοποίησή της στην εκπαιδευτική διαδικασία» 13. ΔΙΑΛΕΞΗ 7. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ με θέμα «Τρόπος σχεδιασμού και στάδια ανάπτυξης βιωματικού εργαστηρίου». |
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ. | Πρόσωπο με πρόσωπο
Βιωματικά εργαστήρια με τη συμμετοχή όλων των φοιτητών |
||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
|
Χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία και την επικοινωνία με τους φοιτητές και στο παραγόμενο από τους φοιτητές εκπαιδευτικό υλικό.
|
||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS |
|
||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
· Ομαδική εργασία: Σχεδιασμός και υλοποίηση βιωματικού/καλλιτεχνικού εργαστηρίου (20%)
· Ατομική εργασία: Σχεδιασμός και παρουσίαση των σταδίων ανάπτυξης βιωματικού εργαστηρίου (40%) · Προφορική εξέταση (40%) |
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Προτεινόμενα διδακτικά συγγράμματα
· Βερνίκος, Νικόλας, και Σοφία Δασκαλοπούλου. Πολυπολιτισμικότητα: Οι διαστάσεις της πολιπολιτισμικής ταυτότητας. Αθήνα: Κριτική, 2002.
Πρόσθετη προτεινόμενη βιβλιογραφία
|