ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΓΩΓΗΣ | ||||
ΤΜΗΜΑ | ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | ΕΠΙΠΕΔΟ 6 | ||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 8o | |||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
|
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
3 | 5 | ||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | OXI | ||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | ΕΛΛΗΝΙΚΗ
|
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | NAI | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://eclass.duth.gr/ / | ||||
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα | ||
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. | ||
Με την ολοκλήρωση των διαλέξεων του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση:
· να αναφέρουν το περιεχόμενο των όρων «αξιολόγηση», «αποτίμηση» και «δοκιμασιολογία» (ΜΑ11) · να αναφέρουν τις θεωρίες σχεδιασμού γλωσσικών δοκιμασιών (ΜΑ11) · να συζητούν την τυπολογία της αξιολόγησης (ΜΑ11) · να αναφέρουν τις ιδιότητες των γλωσσικών δοκιμασιών (ΜΑ11) · να συζητούν τη διαδικασία δημιουργίας γλωσσικών δοκιμασιών (ΜΑ11) · να αποτιμούν τον ρόλο της εναλλακτικής αξιολόγησης (ΜΑ11) · να γνωρίζουν τη δεοντολογία και να συζητούν τις συνέπειες της αξιολόγησης (ΜΑ11) · να σχεδιάζουν γλωσσικές δοκιμασίες στο πλαίσιο διαφόρων μεθόδων γλωσσικής διδασκαλίας (π.χ. Παραδοσιακή μέθοδος, Επικοινωνιακή προσέγγιση, Δραστηριοκεντρική προσέγγιση, Διδασκαλία της γλώσσας με βάση το περιεχόμενο κοκ) για μαθητές με/χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΜΑ9, ΜΑ10 & ΜΑ11)
|
||
Γενικές Ικανότητες | ||
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. | ||
· Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
· Λήψη αποφάσεων · Αυτόνομη εργασία · Ομαδική εργασία · Εργασία σε διεθνές περιβάλλον · Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον · Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών · Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
|
||
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΔΙΑΛΕΞΗ 1: Εισαγωγικές παρατηρήσεις
ΔΙΑΛΕΞΗ 2: Θεωρίες σχεδιασμού γλωσσικών δοκιμασιών (Ι) ΔΙΑΛΕΞΗ 3: Θεωρίες σχεδιασμού γλωσσικών δοκιμασιών (ΙΙ) ΔΙΑΛΕΞΗ 4: Τυπολογία αξιολόγησης ΔΙΑΛΕΞΗ 5: Εναλλακτική αξιολόγηση (Ι) ΔΙΑΛΕΞΗ 6: Εναλλακτική αξιολόγηση (ΙΙ) ΔΙΑΛΕΞΗ 7: Ιδιότητες γλωσσικών δοκιμασιών ΔΙΑΛΕΞΗ 8: Αξιολόγηση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΔΙΑΛΕΞΗ 9: Διαδικασία σχεδιασμού γλωσσικών δοκιμασιών ΔΙΑΛΕΞΗ 10: Δεοντολογία και συνέπειες αξιολόγησης ΔΙΑΛΕΞΗ 11: Εργαστήριο 1 ΔΙΑΛΕΞΗ 12: Εργαστήριο 2 ΔΙΑΛΕΞΗ 13: Παρουσίαση εργασιών |
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
|
Πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
|
Χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία και στην επικοινωνία με τους φοιτητές
|
||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS |
|
||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
· Συγγραφή γραπτής εργασίας · Παρουσίαση γραπτής εργασίας · Σχεδιασμός δραστηριοτήτων στο πλαίσιο 5 μεθόδων γλωσσικής διδασκαλίας · Γραπτή εξέταση
|
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1. Προτεινόμενα διδακτικά συγγράμματα · Γρίβα, Ε., & Κωφού, Ι. (2019). Η εναλλακτική αξιολόγηση στο σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Σχεδιασμός και εφαρμογή περιγραφικών μεθόδων αξιολόγησης για τα γλωσσικά μαθήματα. Θεσσαλονίκη: Κυριακίδης. · Βεντούρης, Α. (2018). Εισαγωγή στην εκπαιδευτική αξιολόγηση. Θεσσαλονίκη: Κυριακίδης.
2. Πρόσθετη προτεινόμενη βιβλιογραφία · Airasian, P.W. (1991). Classroom Assessment. New York: McGraw-Hill. · Alderson, J.C. (2000). Assessing Reading. Cambridge: CUP. · Bachman, L.F. (1990). Fundamental Considerations in Language Testing. Oxford: OUP. · Bachman, L.F. (2004). Statistical Analyses for Language Assessment. Cambridge: CUP. · Chapelle, C.A. (1999). Validity in language assessment. Annual Review of Applied Linguistics, 19, 254-227. · Chapelle, C.A., & Douglas, D. (2006). Assessing Language through Computer Technology. Cambridge: CUP. · Coombe, C., Davidson, P. O’Sullivan, B., & Stoynoff, S. (Eds.). (2012). The Cambridge Guide to Second Language Assessment. Cambridge: CUP. · Douglas, D. (1994). Quantity and Quality in Speaking Test Performance. Language Testing, 11(2), 125-144. · Elder, C. (1997). What Does Test Bias Have to Do with Fairness? Language Testing, 14(3), 261-277. · Field, J. (2008). Listening in the Language Classroom. Cambridge: CUP. · Fulcher, G. (2003). Testing Second Language Speaking. London: Longman/Pearson Education. · Fulcher, G. (2010). Practical Language Testing. London: Hodder Education. · Fulcher, G., & Davidson, F. (2007a). Language Testing: An Advanced Resource Book. London & New York: Routledge. · Fulcher, G., & Davidson, F. (2007b). Language Testing and Assessment. London & New York: Routledge. · Fulcher, G., & Davidson, F. (Eds.). (2012). The Routledge Handbook of Language Testing. London & New York: Routledge. · Fulcher, G., Davidson, F., & Kemp, J. (2011). Effective rating scale development for speaking tests: Performance Decision Tests. Language Testing, 28(1), 5-29. · Gonzalez, V., Brusca-Vega, R., & Yawkey, T. (1997). Assessment and Instruction of Culturally and Linguistically Diverse Students with or at Risk of Learning Problems: From Research to Practice. Needham Heights, MA: Allyn and Bacon. · Leung, C. (2010). Language teaching and language assessment. In R. Wodak, B. Johnstone & P. Kerswill (Eds.), The Sage Handbook of Sociolinguistics (pp. 545-564). London: Sage. · Lumley, T. (2005). Assessing Second Language Writing: The Rater’s Perspective. Frankfurt: Peter Lang. · McKay, P. (2005). Assessing Young Learners. Cambridge: CUP. · McNamara, T.F. (1996). Measuring Second Language Performance. Harlow, UK: Longman. · McNamara, T., & Roever, C. (2006). Language Testing: The Social Dimension. Oxford: Blackwell. · Purpura, J. (2004). Assessing Grammar. Cambridge: CUP. · Read, J. (2000). Assessing Vocabulary. Cambridge: CUP. · Weigle, S.C. (2002). Assessing Writing. Cambridge: CUP. · Wiliam, D. (2011). Embedded Formative Assessment. Bloomington, IN: Solution Tree. |