ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
| ΣΧΟΛΗ | ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΓΩΓΗΣ | ||||
| ΤΜΗΜΑ | ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ | ||||
| ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | ΕΠΙΠΕΔΟ 6 | ||||
| ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | 8Ε19 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 8o | ||
| ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ | ||||
| ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
| 3 | 5 | ||||
| Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4. | |||||
| ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Υποβάθρου , Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ | ||||
| ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
OXI | ||||
| ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | ΕΛΛΗΝΙΚΗ
|
||||
| ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | ΟΧΙ | ||||
| ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://eclass.duth.gr/courses/429454/
|
||||
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
| Μαθησιακά Αποτελέσματα | ||
| Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.
Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α · Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης · Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και Παράρτημα Β · Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων |
||
| ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να: · Εξετάζουν κριτικά τις κυρίαρχες θεωρητικές και διαγνωστικές προσεγγίσεις στις μαθησιακές δυσκολίες (ΜΑ7, ΜΑ12) · Αναλύουν τις εξελίξεις στην αξιολόγηση και την εκπαιδευτική παρέμβαση των τελευταίων δέκα ετών, αξιοποιώντας σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα (ΜΑ7, ΜΑ12) · Ερμηνεύουν και αξιολογούν κριτικά τις αντιπαραθέσεις και τις επιστημονικές αμφισβητήσεις σχετικά με τις καθιερωμένες διαγνωστικές πρακτικές (ΜΑ7, ΜΑ12) · Αναγνωρίζουν και συγκρίνουν τις εθνικές και διεθνείς εκπαιδευτικές πολιτικές που σχετίζονται με τις μαθησιακές δυσκολίες (ΜΑ7, ΜΑ12) · Τεκμηριώνουν την επιλογή ή/και τον σχεδιασμό εκπαιδευτικών παρεμβάσεων με βάση ερευνητικά δεδομένα και καλές πρακτικές(ΜΑ7, ΜΑ8) · Υιοθετούν κριτική στάση απέναντι σε εδραιωμένες εκπαιδευτικές πρακτικές και προτείνουν εναλλακτικές προσεγγίσεις για την υποστήριξη δεξιοτήτων όπως η ανάγνωση, η γραφή, η αριθμητική επίλυση και η κατανόηση μαθηματικών εννοιών(ΜΑ7, ΜΑ8) |
||
| Γενικές Ικανότητες | ||
| Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. | ||
| Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών |
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης |
|
|
Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
|
||
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
| 1. Παρουσίαση του μαθήματος – Εισαγωγή στις μαθησιακές δυσκολίες
2. Έννοιες, ιστορικό πλαίσιο και σύγχρονες προσεγγίσεις 3. Εναλλακτικές θεωρήσεις για τις μαθησιακές δυσκολίες: Κοινωνικές, πολιτισμικές και παιδαγωγικές οπτικές 4. Κριτική ανάλυση των εργαλείων αξιολόγησης: Πρακτικές εφαρμογές, εγκυρότητα και περιορισμοί 5. Η δυσλεξία υπό κριτική θεώρηση: Ερμηνείες, διαγνωστικά μοντέλα και επιστημονικές αμφισβητήσεις 6. Η δυσγραφία και η δυσορθογραφία υπό κριτική θεώρηση: Ερμηνείες, διαγνωστικά μοντέλα και επιστημονικές αμφισβητήσεις 7. Η δυσαριθμησία υπό κριτική θεώρηση: Ερμηνείες, διαγνωστικά μοντέλα και επιστημονικές αμφισβητήσεις 8. Η εκπαιδευτική πολιτική για τις μαθησιακές δυσκολίες: Θεσμικό πλαίσιο, συγκλίσεις και αποκλίσεις σε εθνικό και διεθνές επίπεδο Ι 9. Η εκπαιδευτική πολιτική για τις μαθησιακές δυσκολίες: Θεσμικό πλαίσιο, συγκλίσεις και αποκλίσεις σε εθνικό και διεθνές επίπεδο ΙΙ 10. Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις με κριτική ματιά: Ερευνητικά δεδομένα, υποθέσεις και εφαρμογές 11. Στρατηγικές υποστήριξης στην ανάγνωση 12. Στρατηγικές υποστήριξης στη γραφή 13. Στρατηγικές υποστήριξης στη μαθηματική σκέψη |
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
| ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. |
Πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||||
| ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση και στην Επικοινωνία με τους φοιτητές | ||||||||||
| ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS |
|
||||||||||
| ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Γραπτή Εργασία (50%) & Παρουσίαση Εργασίας (50%)
Γραπτή Εργασία με Αναστοχαστική/Κριτική Προσέγγιση (50%). Οι φοιτητές/φοιτήτριες επιλέγουν ένα θέμα από τη διδακτέα ύλη (π.χ. η εγκυρότητα των διαγνωστικών εργαλείων για τη δυσλεξία ή η εκπαιδευτική πολιτική στην Ελλάδα για τις μαθησιακές δυσκολίες) και καλούνται να το προσεγγίσουν κριτικά, με αναφορά σε επιστημονική βιβλιογραφία. 2. Παρουσίαση Εργασίας σε Ομάδα Μελέτης (50%). Οι φοιτητές/φοιτήτριες συμμετέχουν ομαδικά σε μια παρουσίαση ή δομημένη συζήτηση πάνω σε ερευνητικά άρθρα, μελέτες περίπτωσης ή κείμενα εκπαιδευτικής πολιτικής.Τα κριτήρια και ο τρόπος αξιολόγησης για την Γραπτή Εργασία και την Παρουσίαση περιγράφονται αναλυτικά στην 1η διάλεξη του εξαμήνου και κατόπιν αναρτώνται στην πλατφόρμα eclass. |
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙA
| Grigorenko, E. L. (2008). Learning Disabilities: From Identification to Intervention. Springer.
Grigorenko, E. L., Compton, D. L., Fuchs, D. E., Fuchs, L. S., & Fletcher, J. M. (2020). Understanding, Diagnosing, and Treating Comorbid Learning Disorders. Springer. Reid, G., & Peer, L. (Eds.) (2016). Multilingualism, Literacy and Dyslexia: A Challenge for Educators. Routledge. Sideridis, G. D., & Swanson, H. L. (Eds.) (2023). Learning Disabilities: An International Perspective. Routledge. Solovieva, Y., Koutsoklenis, A., & Quintanar, L. (2021). Overcoming theoretical stagnation through cultural–historical neuropsychology: The case of dyslexia. Theory & Psychology, 32(2), 263-280. https://doi.org/10.1177/09593543211040812 |
Ο Πρόεδρος και τα μέλη του Διδακτικού Προσωπικού καλωσορίζουν τους νεοεισαχθέντες φοιτητές του Τμήματος.
Στόχος μας είναι η παροχή των κατάλληλων εργαλείων, σε κάθε μέλος του Τμήματος. Επιλέξτε εδώ για να δείτε τις