ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
| ΣΧΟΛΗ | ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΓΩΓΗΣ | ||||
| ΤΜΗΜΑ | ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ | ||||
| ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | ΕΠΙΠΕΔΟ 6 | ||||
| ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 6°εαρινό | |||
| ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥΣ | ||||
| ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 
 | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
| 3 | 5 | ||||
| ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Υποβάθρου , Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων | ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ 
 | ||||
| ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: 
 | OXI | ||||
| ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | ΕΛΛΗΝΙΚΗ 
 | ||||
| ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | NAI | ||||
| ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://eclass.duth.gr/ / | ||||
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
| Μαθησιακά Αποτελέσματα | ||
| Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. 
 | ||
| · Να κατανοεί τις βασικές διεργασίες του μάγματος στον ανώτερο μανδύα και φλοιό της Γης ( ΜΑ3,ΜΑ4) · Να αναγνωρίζει τα βασικά Ορυκτά και Πετρώματα,κυρίως του Ελληνικού χώρου (ΜΑ3,ΜΑ4) · Να συνθέτει τις θεωρητικές γνώσεις με εφαρμογές για τη χρήση τους,π.χ. βιομηχανικά ορυκτά και πετρώματα(ΜΑ3,ΜΑ4,ΜΑ6,ΜΑ9) · Να γνωρίζει και να κατανοεί τις κινήσεις των λιθοσφαιρικών πλακών(ΜΑ3,ΜΑ4) · Να κατανοεί και να αναγνωρίζει τις διεργασίες που συνδέονται με τη Σύγκλιση ,την Απόκλιση και Σύγκρουση των Λιθοσφαιρικών Πλακών(ΜΑ3,ΜΑ4) · Να κατανοεί τη σημασία της κίνησης των Λιθοσφαιρικών πλακών στη γένεση Σεισμών και Ηφαιστείων καθώς και στο σχηματισμό οροσειρών(ΜΑ3,ΜΑ4) · Να γνωρίζει τους σεισμούς και τους μηχανισμούς γένεσής τους και τις επιπτώσεις στον άνθρωπο(ΜΑ3ΜΑ4,ΜΑ6ΜΑ9) · Να κατανοεί την Ηφαιστειότητα του Ελληνικού τόξου και να εντοπίζει τα Ελληνικά ενεργά Ηφαίστεια(ΜΑ3,ΜΑ4,ΜΜΑ6) · Να κατανοεί το Γεωλογικό Χρόνο και να αναγνωρίζει τα απολιθώματα κατά μήκος του (ΜΑ3,ΜΑ4,ΜΑ6,ΜΑ9) · Να γνωρίζει τα πιο σημαντικά ελληνικά απολιθώματα,π.χ. αμμωνίτες ,Από-λιθωμένα δάση(ΜΑ3,ΜΑ4,ΜΑ6,ΜΑ9) · Να επιλέγει τα κατάλληλα διδακτικά μοντέλα και δραστηριότητες για τη διδασκαλία τους στο Δημοτικό Σχολείο(ΜΑ6,ΜΑ9) 
 | ||
| Γενικές Ικανότητες | ||
| Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. | ||
| · Αναζήτηση ,ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών · Αυτόνομη εργασία · Ομαδική εργασία · Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον · Προαγωγή της ελεύθερης δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης | ||
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
| · Εισαγωγικές έννοιες · Διεργασίες στο εσωτερικό της Γης · Λιθοσφαιρικές πλάκες · Σεισμικότητα · Λιθοσφαιρικές πλάκες στην Ελληνική Χερσόνησο · Οι Σεισμοί της Ελλάδας · Μαγματισμός · Ηφαίστεια · Ηφαιστειότητα του Ελληνικού Χώρου · Τα δομικά υλικά της Γης · Ορυκτά και ο κύκλος των Πετρωμάτων · Κύκλος Μετασχηματισμού των Πετρωμάτων · Πυριγενή · Ιζηματογενή · Μεταμορφωμένα · Ελληνικά ορυκτά και Πετρώματα · Γεωλογικός Χρόνος · Απολιθώματα · Γεω-Μοντέλα διδασκαλίας στο Δημοτικό Σχολείο · Διαθεματική διδασκαλία Γεωλογικών εννοιών 
 | 
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
| ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως Εκπαίδευση κ.λπ. | Πρόσωπο με Πρόσωπο (Παραδόσεις με χρήση παρουσιάσεων με Power Point) | ||||||||||||||||||
| ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές | Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία και  στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση 
 | ||||||||||||||||||
| ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. 
 
 
 
 
 Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστ ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS | 
 | ||||||||||||||||||
| ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης 
 Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. | ·         Γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου, στην ελληνική γλώσσα ,οι οποίες περιλαμβάνουν ερωτήσεις (ανάπτυξης) γνώσης και κατανόησης του περιεχομένου του μαθήματος καθώς και εφαρμογές τους με Μοντέλα διδασκαλίας στο σχολείο · Οι φοιτητές μπορούν να συντάξουν προαιρετικά 1 εργασία σε ομάδες 2 φοιτητών . Το 20% του μέσου βαθμού αυτών των εργασιών προστίθεται στον τελικό βαθμό των των γραπτών εξετάσεων. 
 | 
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
| · Παυλίδης Σπ. , <<ΠΑΝ-ΓΑΙΑ>>, Leader Books,200σελ.(2007) · Παπανικολάου Δ. και Σιδέρης Χρ.,<<ΓΕΩΛΟΓΙΑ Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΓΗΣ>>,Εκδόσεις Πατάκη,291σελ.(2020) · Δούτσος Θ. ,<<Γεωλογία – Αρχές και Εφαρμογές>> , Leader Books, σελ.(424) · Δερμιτζάκης Μ. <<Γεωλογικές Διαδρομές>> , Εκδόσεις Γκελμέσης , 474σελ.(2002) · Αναγνώστου ,Χ. – Χρόνης, Γ. , << Το Γήινο Σύστημα>>, 172σελ.(2002) · Τσιραμπίδη Α. ,<<Γεωλογία>> , Εκδόσεις Γιαχούδη,(1999) · Κουκουβέλας Ι. Κοκκάλας Σ. Ζυγούρη Β. <<Γεωλογία και Σεισμοί>> Εκδόσεις Δίσιγμα , 415 σελ.(2010) 
 · <<Understanding Earth>> Frank P., Reymond Stever … Freeman &CO (2003) · <<Geology : an introduction to Physical Geology>>, Chernicoff Stanley,Publ.(1995) · <<The Earth ,its origin,structure evolution>> , Mc Elhinny , Acad.press (1979) · <<An Introduction to Seismology, Earthquakes and Earth Structure>> Stein ,Seth, Wisession , Blackwell,(2002) · <<Historical geology evolution of Earth and life through time>> Wicander ,R and S.Monroc, Brooks/Cole (2010) | 
 Ο Πρόεδρος και τα μέλη του Διδακτικού Προσωπικού καλωσορίζουν τους νεοεισαχθέντες φοιτητές του Τμήματος.
Ο Πρόεδρος και τα μέλη του Διδακτικού Προσωπικού καλωσορίζουν τους νεοεισαχθέντες φοιτητές του Τμήματος. Στόχος μας είναι η παροχή των κατάλληλων εργαλείων, σε κάθε μέλος του Τμήματος. Επιλέξτε εδώ για να δείτε τις
Στόχος μας είναι η παροχή των κατάλληλων εργαλείων, σε κάθε μέλος του Τμήματος. Επιλέξτε εδώ για να δείτε τις 
