ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΧΟΛΗ | Επιστημών Αγωγής | |||
ΤΜΗΜΑ | Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης | |||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | |||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 7o | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ||||
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | 3 | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | 5 | |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Υποβάθρου, Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
Ανάπτυξης Δεξιοτήτων | |||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | Κανένα | |||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική | |||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Όχι | |||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://eclass.duth.gr/courses/EDU121/
|
|||
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Α. Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα | |||||||
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:
· εφαρμόζει μεθόδους διδασκαλίας των φυσικών επιστημών · αναφέρει τις σημαντικότερες παρανοήσεις των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου σε έννοιες της Βιολογίας · αναπτύσσει διδακτικές δραστηριότητες για έννοιες της Βιολογίας |
|||||||
|
|||||||
· Επιλογή και εφαρμογή μεθοδολογιών και εκπαιδευτικών πρακτικών, με στόχο τη γνωστική, κοινωνική, πολιτιστική και συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών
· Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη · Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών · Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις · Λήψη αποφάσεων · Ομαδική εργασία |
|||||||
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ
· 1ο μάθημα: Επιστημονικός γραμματισμός-θεωρίες μάθησης στο πεδίο των φυσικών επιστημών.
· 2ο μάθημα: Οι έννοιες της Βιολογίας στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών. Αναζήτησή τους στα σχολικά εγχειρίδια (ομαδική εργασία στην τάξη). · 3ο μάθημα: Η διαισθητική γνώση στη Βιολογία στις μικρές ηλικίες και η μετάβαση στην επιστημονική γνώση. · 4ο μάθημα: Εναλλακτικές ιδέες μαθητών για έννοιες της Βιολογίας (online αναζήτηση επιστημονικής βιβλιογραφίας-ομαδική εργασία, αποθετήριο εργασιών). · 5ο μάθημα: Εναλλακτικές ιδέες μαθητών για έννοιες της Βιολογίας (online αναζήτηση επιστημονικής βιβλιογραφίας-ομαδική εργασία). · 6ο μάθημα: Τα μοντέλα διδασκαλίας. Η μάθηση μέσω μικρών ερευνών. Διδακτικά εργαλεία. Μελέτη άρθρων σχετικά με τη μεθοδολογία και τα διδακτικά εργαλεία. · 7ο μάθημα: Παρουσίαση ομαδικής εργασίας σχετικά με τις παρανοήσεις μαθητών για κάποια έννοια της Βιολογίας. · 8ο μάθημα: Ταξινομία BLOOM. Μελέτη διδακτικών σεναρίων για έννοιες Βιολογίας στο πλαίσιο του εποικοδομισμού. · 9ο μάθημα: Μελέτη διδακτικών σεναρίων σε ομάδες. Παρουσίαση και κριτική σε στόχους και σε δραστηριότητες. · 10ο μάθημα: Αποθετήρια διδακτικών σεναρίων. Φωτόδεντρο, Αίσωπος, sites με εκπαιδευτικό υλικό για έννοιες της Βιολογίας. Αξιοποίηση έντυπου εκπαιδευτικού υλικού για έννοιες της Βιολογίας. · 11ο μάθημα: Υποστήριξη ατομικών εργασιών. Παρουσίαση σχεδιασμού μαθήματος για έννοια της Βιολογίας. · 12ο μάθημα: Υποστήριξη ατομικών εργασιών. Παρουσίαση σχεδιασμού μαθήματος για έννοια της Βιολογίας. · 13ο μάθημα: Υποστήριξη ατομικών εργασιών. Παρουσίαση σχεδιασμού μαθήματος για έννοια της Βιολογίας. |
- ΜΕΘΟΔΟΙ ΜΑΘΗΣΗΣ & ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Δια ζώσης, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κλπ. |
Δια ζώσης | ||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
· Χρήση e-class για ενημέρωση φοιτητών
· Online αναζήτηση βιβλιογραφίας
|
||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Περιγράφονται αναλυτικά οι διδακτικές προσεγγίσεις / δραστηριότητες που κυρίαρχα ακολουθούνται (εκθετικές/μονολογικές, διαλογικές, διερευνητικές, κ.ά.): Διαλέξεις, Σεμινάρια, Φροντιστήριο, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Καλλιτ. δημιουργία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας/εργασιών, κλπ.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα, καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης, ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS (βλέπε και Παράρτημα Γ στο συνημμένο αρχείο της ΑΔΙΠ «Πρόταση Ακαδημαϊκής Πιστοποίησης Προγράμματος Σπουδών»). |
|
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΜΟΡΦΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ | Διαμορφωτική, Συμπερασματική |
ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Περιγραφή της διαδικασίας/ του τρόπου αξιολόγησης
Γραπτή εξέταση (ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, σύντομης απάντησης, ανάπτυξης, επίλυση ασκήσεων/προβλημάτων), Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, κτλ. Σε κάθε περίπτωση αναφέρεται αν πρόκειται για ατομική ή ομαδική εργασία και η ‘βαρύτητα’ κάθε συνιστώσας της αξιολόγησης στον τελικό βαθμό (π.χ.ομαδικήεργασία–25%).
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και πού είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
|
- ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Προτεινόμενα διδακτικά συγγράμματα:
1) Ζόγκζα, Β. (2007). Η βιολογική γνώση στην παιδική ηλικία. Μεταίχμιο (κωδικός στον Εύδοξο: 24086).
2) Αθανασίου, Κ. (2009). Εισαγωγή στις Βιολογικές επιστήμες και η Διδακτική τους. Γρηγόρη (κωδικός στον Εύδοξο: 24975).
Ξενόγλωσση βιβλιογραφία: Inagaki, K., & G. Hatano (2002). Young children’s naïve thinking about the biological world. Psychology Press, New York. Marshall, P.J. & K. Brenneman (2016). Young Children’s Developing Understanding of the Biological World. Early Education and Development, Special issue, 27.
Περιοδικά: Journal of Biological Education
|