ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΑΓΩΓΗΣ | ||||
ΤΜΗΜΑ | ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ | ||||
6Ε42 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | ΣΤ | |||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
3 | 5 | ||||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4. | |||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Υποβάθρου , Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
|
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
OXI | ||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | ΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΑΓΓΛΙΚΗ ΓΙΑ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | NAI | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://eclass.duth.gr/courses/ | ||||
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα | ||
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.
Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α · Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης · Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και Παράρτημα Β · Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων |
||
Σκοπός του μαθήματος είναι αφενός η γνωριμία και η εξοικείωση των φοιτητών με τις ψηφιακές τεχνολογίες στο πλαίσιο της διδασκαλίας της γλώσσας τόσο ως μητρικής όσο καιως δεύτερης/ξένης και αφετέρου η εξάσκησή τους στην αξιοποίηση των κατάλληλων ψηφιακών εργαλείων κατά την εκπαιδευτική διαδικασία.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να: · Κατανοούν τις θεωρίες και τις πρακτικές χρήσης των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδασκαλία της γλώσσας · Γνωρίζουν τησχετική ορολογία · Γνωρίζουν ποικίλα ψηφιακά εργαλεία και εφαρμογές με εκπαιδευτικό χαρακτήρα · Σχεδιάζουν και προτείνουν δραστηριότητες για τη διδασκαλία της γλώσσαςεπιλέγοντας τα κατάλληλα ψηφιακά εργαλεία και προσαρμόζοντάς τα στους διδακτικούς τους στόχους · Ενσωματώνουν τις ψηφιακές τεχνολογίες στα διδακτικά τους σενάρια
|
||
Γενικές Ικανότητες | ||
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. | ||
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών |
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης |
|
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
|
||
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
1. Εισαγωγικές έννοιες
2. Η υποβοηθούμενη από υπολογιστή γλωσσική μάθηση 3. Ψηφιακοί πόροι και αποθετήρια 4. Ψηφιακά εκπαιδευτικά εργαλεία για τη διδασκαλία του προφορικού λόγου 5. Ψηφιακά εκπαιδευτικά εργαλεία για τη διδασκαλία του γραπτού λόγου 6. Ηλεκτρονικά Σώματα Κειμένων 7. Αξιολόγηση φοιτητών – Πρόοδος 8. Επεξεργασία και διδακτική αξιοποίηση των ΗΣΚ 9. Ηλεκτρονικά λεξικά 10. Η διδασκαλία της γλώσσας μέσω ψηφιακών παιχνιδιών 11. Παιδαγωγική αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης στη γλωσσική διδασκαλία 12. Ενσωμάτωση των ΤΠΕ σε διδακτικά σενάρια 13. Ανακεφαλαίωση |
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. |
Πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση και στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
|
||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS |
|
||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Η γλώσσα αξιολόγησης είναι τα ελληνικά. Οι συμμετέχοντες και οι συμμετέχουσες θα αξιολογηθούν ως εξής: (1) Πρόοδος με δοκιμασία πολλαπλής επιλογής ή/και ερωτήσεις σύντομης απάντησης και (2) Τελικές γραπτές εξετάσεις με δοκιμασία πολλαπλής επιλογής ή/και ερωτήσεις σύντομης απάντησης. Υπάρχει η δυνατότητα προαιρετικής γραπτής εργασίας. |
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Προτεινόμενα διδακτικά εγχειρίδια:
Αρβανίτης, Π., & Κρυστάλλη, Π. (2023). Ψηφιακές τεχνολογίες και διδασκαλία της ξένης γλώσσας. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-192 Mitsikopoulou, B. (2022).Digital media in foreign language education. Athens: Pedio. Σπαντιδάκης, Ι. & Βασαρμίδου, Δ. (2015). Διαδικτυακά Περιβάλλοντα Μάθησης του Γραπτού Λόγου στην Ελληνική Διασπορά. Αθήνα: Gutenberg.
Πρόσθετη προτεινόμενη βιβλιογραφία: Ελληνική βιβλιογραφία Γούτσος, Δ., & Φραγκάκη, Γ. (2015). Εισαγωγή στη γλωσσολογία σωμάτων κειμένων. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://hdl.handle.net/11419/1932 Διαμαντής, Κ., & Μπίκος, Κ. (2022). Σενάρια Διδασκαλίας με την υποστήριξη Ψηφιακών Μέσων. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-56 Κουτσογιάννης, Δ. (2007). Διδακτική αξιοποίηση των λεξικών και σωμάτων κειμένων: θεωρητικό πλαίσιο. Θεσσαλονίκη: ΚΕΓ. Παπαδοπούλου, Δ., & Τάντος, Α. (2014). Η διδακτική αξιοποίηση των σωμάτων κειμένων μαθητών στηνελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα. Στο Ζ. Γαβριηλίδου & Α. Ρεβυθιάδου (Eπιμ.). Μελέτες αφιερωμένες στην Ομότιμη Καθηγήτρια ΑΠΘ, Άννα Αναστασιάδη-Συμεωνίδη (σ. 246-262). Τάντος, Α., Μαρκαντωνάτου, Σ., Αναστασιάδη-Συμεωνίδη, Ά., & Κυριακοπούλου, Π. (2015). Υπολογιστική γλωσσολογία. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://hdl.handle.net/11419/2205 Τάντος, Α., Αλεξανδρή, Κ., Δόση, Ι., Πούλιου, Κ., Σαββίδου, Π. & Φωτιάδου, Γ. (2015). Ανάλυση Λαθών στο Ελληνικό Σώμα Κειμένων Μαθητών (ΕΣΚΕΙΜΑΘ): Πρώτα Ευρήματα. Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα, 35, σελ. 719-732. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης: Θεσσαλονίκη.
Ξενόγλωσσηβιβλιογραφία Alexandri Κ. &Κ. Frantzi (2021). Exploring the negative interference in written productions by Spanish learners of Modern Greek with the use of Learner Corpora. 14th International Conference on Greek Linguistics, 5-8 September 2019, University of Patras. Chassignol, M., Khoroshavin, A., Klimova, A., & Bilyatdinova, A. (2018). ArtificialIntelligence trends in education: A narrative overview. Procedia Computer Science, 136,16–24. Efthymiou, A., Fragaki, G., & Markos, Α. (2015). On the meaning and productivity of the Modern Greek prefix iper-: a corpus-based study. Proceedings of the 11th International Conference of Greek Linguistics.Rhodes. University of the Aegean. Kilgarriff, A., Baisa, V., Bušta, J., Jakubíček, M., Kovář, V., Michelfeit, J., Rychlý, P., & Suchomel, V. (2014).The Sketch Engine. Lexicography ASIALEX 1, 7-36. https://doi.org/10.1007/s40607-014-0009-9 Krystalli, P. (2015). Using educational online games to develop linguistic competences in foreign language learning. Proceedings of International Conference of Education, Research, and Innovation (INTED 2015) (pp. 5338-5346). Spain: Seville. McCardle, J. R. (2002). The challenge of integrating AI & smart technology in designeducation. International Journal of Technology and Design Education, 12(1), 59–76. Sinclair, J. (1991). Corpus, Concordance, Collocation. Oxford: Oxford University Press. Sinclair, J. (ed.) (2004). How to Use Corpora in Language Teaching.Amsterdam/Philadelphia: Benjamins. Συναφήεπιστημονικάπεριοδικά: – CALICO journal – Computer Assisted Language Learning – Language Learning & Technology – Re-CALL
|
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Εναλλακτικοί τρόποι εξέτασης μαθήματος σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης
Διδάσκων: | Αικατερίνη Αλεξανδρή |
Τρόπος επικοινωνίας με διδάσκοντα | aialexan@eled.duth.gr |
Επόπτες/Επιτηρητές: (1) | ΝΑΙ |
Τρόποι εξέτασης: (2) | Γραπτή εξέτασημε εξ αποστάσεως μεθόδους |
Οδηγίες υλοποίησης εξέτασης: (3) | H εξέταση στο μάθημα θα πραγματοποιηθεί σύμφωνα με το πρόγραμμα της εξεταστικής
Η εξέταση θα πραγματοποιηθεί μέσω teams. Ο σύνδεσμός θα αποσταλεί στους φοιτητές μέσω e-class αποκλειστικά στους ιδρυματικούς λογαριασμούς όσων έχουν δηλώσει το μάθημα και έχουν λάβει γνώση των όρων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Οι φοιτητές θα πρέπει να συνδεθούν στην αίθουσα εξέτασης μέσω του ιδρυματικού τους λογαριασμού, διαφορετικά δεν θα μπορέσουν να συμμετάσχουν. Επίσης θα συμμετάσχουν στην εξέταση με κάμερα την οποία θα έχουν ανοικτή κατά τη διάρκεια της εξέτασης. Πριν την έναρξη της εξέτασης, οι φοιτητές θα επιδεικνύουν στην κάμερα την ταυτότητά τους, ώστε να γίνει ταυτοποίησή τους. Κάθε φοιτητής θα πρέπει να απαντήσει σε 2 ερωτήσεις. Κάθε μία από τις ερωτήσεις βαθμολογείται με 5. Οι ερωτήσεις θα είναι κριτικού στοχασμού και επιτρέπονται τα βιβλία και οι σημειώσεις. |
- Συμπληρώνεται με ΝΑΙ ή ΟΧΙ
- Συμπληρώνεται με έναν ή περισσότερους τρόπους εξέτασης που επιθυμεί ο διδάσκων π.χ.
- γραπτή εργασία ή/και ασκήσεις,
- γραπτή ή προφορική εξέταση με εξ αποστάσεως μεθόδους, υπό την προϋπόθεση ότι εξασφαλίζεται το αδιάβλητο και η αξιοπιστία διενέργειας της εξέτασης.
- Στο πλαίσιο Οδηγίες υλοποίησης ο διδάσκων καταγράφει σαφείς οδηγίες προς τους φοιτητές όπου αναφέρονται:
α) σε περίπτωση γραπτής εργασίας ή/και ασκήσεων:ο χρόνος παράδοσης (π.χ. την τελευταία εβδομάδα του εξαμήνου) και το μέσο υποβολής τους στον διδάσκοντα, ο τρόπος βαθμολόγησής τους, η συμμετοχή της εργασίας στον τελικό βαθμό και ό,τι άλλο κρίνει ο διδάσκων ότι πρέπει να αναφερθεί.
β) σε περίπτωση προφορικής εξέτασης με εξ αποστάσεως μεθόδους: οι οδηγίες πραγματοποίησης της εξέτασης (π.χ. σε γκρουπ Χ ατόμων), ο τρόπος εκφώνησης θεμάτων, οι εφαρμογές που θα χρησιμοποιηθούν, τα απαραίτητα τεχνικά μέσα για την υλοποίηση της εξέτασης (μικρόφωνο, κάμερα, επεξεργαστής κειμένου, σύνδεση στο διαδίκτυο πλατφόρμα επικοινωνίας), ο τρόπος αποστολής του υπερσυνδέσμου, η διάρκεια της εξέτασης, ο τρόπος βαθμολόγησης, η συμμετοχή της εξέτασης στον τελικό βαθμό, οι τρόποι με τους οποίους εξασφαλίζεται το αδιάβλητο και η αξιοπιστία εξέτασης και ό,τι άλλο κρίνει ο διδάσκων ότι πρέπει να αναφερθεί.
γ) Σε περίπτωση γραπτής εξέτασης με εξ αποστάσεως μεθόδους: οι οδηγίες χορήγησης των θεμάτων, ο τρόπος υποβολής των απαντήσεων, η χρονική διάρκεια της εξέτασης, ο τρόπος βαθμολόγησης, η συμμετοχή της εξέτασης στον τελικό βαθμό, οι τρόποι με τους οποίους εξασφαλίζεται το αδιάβλητο και η αξιοπιστία εξέτασης και ό,τι άλλο κρίνει ο διδάσκων ότι πρέπει να αναφερθεί. Επισυνάπτεται κατάλογος μόνο με τα ΑΕΜ των δικαιούχων να συμμετάσχουν στην εξέταση.