ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΓΩΓΗΣ | ||||
ΤΜΗΜΑ | ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | ΕΠΙΠΕΔΟ 6 | ||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 5° Χειμερινό | |||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
3 | 5 | ||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Υποβάθρου , Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
|
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
OXI | ||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | ΕΛΛΗΝΙΚΗ
|
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | NAI | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://eclass.duth.gr/ / | ||||
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα | ||
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.
|
||
· Να κατανοεί τον τρόπο και τις εφαρμογές στοιχείων από τις Επιστήμες της Αγωγής στη Διδακτική της Γεωγραφίας (ΜΑ2,ΜΑ3,) · Να γνωρίζει τα διδακτικά μοντέλα μετασχηματισμού της Επιστήμης της Γεωγραφίας σε Σχολική Γεωγραφία (ΜΑ4) · Να γνωρίζει και να κατανοεί ποιες έννοιες και κλάδοι της Επιστήμης της Γεωγραφίας δομούν τη Σχολική Γεωγραφία(ΜΑ4) · Να κατανοεί και να μπορεί να επιλέγει Γεωγραφικά Μοντέλα διδασκαλίας(ΜΑ3,ΜΑ9) · Να γνωρίζει τους γεωγραφικούς σκοπούς και να καθορίζει τους Μαθησιακούς στόχους(ΜΑ4,ΜΑ6) · Να κατανοεί και να δύναται να επιλέγει Επιστημονικές Γεωγραφικές μεθόδους(μεθόδους πεδίου ,έρευνας και διδασκαλίας)(ΜΑ13,ΜΑ9) · Να γνωρίζει και να εφαρμόζει τα μοντέλα μετασχηματισμού των επιστημονικών γνώσεων σε Σχολική Ύλη (ΜΑ4)
|
||
Γενικές Ικανότητες | ||
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. | ||
· Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών · Αυτόνομη εργασία · Ομαδική εργασία · Προαγωγή της ελεύθερης δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
|
||
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
· Ορισμός και αντικείμενο της διδακτικής της Γεωγραφίας · Διδακτική της Γεωγραφίας και Γεωγραφική Επιστήμη · Διδακτική της Γεωγραφίας και Επιστήμες της Αγωγής · Διδακτική της Γεωγραφίας ,Γεωγραφία και Σχολική Γεωγραφία · Το περιεχόμενο της Σχολικής Γεωγραφίας · Μεθοδολογία της Διδακτικής Πράξης · Σκοποί της Διδασκαλίας και οι Μαθησιακοί της Στόχοι · ΄΄Λειτουργίες΄΄ του παράγοντα Περιεχόμενο σε σχέση με τις Εκπαιδευτικές βαθμίδες · Γεωγραφικές Μέθοδοι και Πρακτικές · Μετασχηματισμός της επιστημονικής Γεωγραφικής γνώσης σε Σχολική γνώση · Μοντέλα Διδασκαλίας
|
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. |
Παραδόσεις με τη χρήση παρουσιάσεων με Power Point | ||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
Xρήση T.Π.Ε.στη Διδασκαλία και στην Εργαστηριακή
Eκπαίδευση
|
||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS |
|
||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
· Γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου,
στην ελληνική γλώσσα , οι οποίες περιλαμ- βάνουν ερωτήσεις (ανάπτυξης) γνώσης και κατανόησης του περιεχομένου του μαθή-ματος Επίλυση προβλημάτων Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας
· Οι φοιτητές μπορούν να συντάξουν προαιρε-τικά 1 εργασία σε ομάδες 2
|
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
· Κατσίκης Απ. <<ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ>> Τυπωθήτω σελ.175 , (2005) · Ρέντζος Γ. , << ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ >>, Επικαιρότητα , (1984) · Λαμπρινός Ν. <<ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ>> Γραφημα , 284 σελ. (2009) · Σταυρίδου Ε. <<ΜΟΝΤΕΛΑ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ>>, Σαββάλας (1995) · Κοσμόπουλος Π. ,<<Περιβαλλοντική Κοινωνική ψυχολογία .Η αντίληψη του χώρου. University Studio Press(2000)
· <<GEOGRAPHY IN THE EARLY YEAR>> Palmer J. ,Routledge,pp 183(1994) · <<ASPECTS OF THE PRIMARY CURRICULUM ,THE TEACHING AND LEARNING OF HISTORY AND GEOGRAPHY ,HMSO, Dept. of Education,London (1989)
|