ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΓΩΓΗΣ | ||||
ΤΜΗΜΑ | ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | ΕΠΙΠΕΔΟ 6 | ||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 1ο | |||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
|
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
3 | 5 | ||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Υποβάθρου , Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
OXI | ||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | ΕΛΛΗΝΙΚΗ
|
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | NAI | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://eclass.duth.gr/ / | ||||
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα | |
Με την συμπλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα πρέπει να είναι σε θέση:
• Να γνωρίζουν βασικές έννοιες και περιοχές της Ψυχολογίας (ΜΑ11) • Να κατανοούν τις βασικές μεθόδους έρευνας και τις σύγχρονες τάσεις στην Ψυχολογία (ΜΑ13) • Να αναγνωρίζουν τη συνάφεια της Ψυχολογίας με άλλες επιστήμες περιλαμβανομένων των επιστημών της Αγωγής (ΜΑ2). • Να αναγνωρίζουν και να κατανοούν τη συνάφεια της Ψυχολογίας με την καθημερινή ζωή (ΜΑ11). · Να αναγνωρίζουν και να κατανοούν τη σχέση της Ψυχολογίας με την εκπαιδευτική πράξη (ΜΑ2).
|
|
Γενικές Ικανότητες | |
· Προσαρμοστικότητα
· Αυτόνομη εργασία · Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα · Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής · Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης · Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
|
|
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
1-2 Ορισμός της Ψυχολογίας- Ιστορία της Ψυχολογίας 3-5 Θεωρητικές Σχολές 6 Βασικές μέθοδοι έρευνας και σύγχρονες τάσεις στην Ψυχολογία. 7 Συνάφεια με άλλες επιστήμες περιλαμβανομένων των επιστημών της Αγωγής, συνάφεια με την καθημερινή ζωή. 8-10 Εισαγωγή σε βασικές περιοχές της Ψυχολογίας: Αίσθηση και αντίληψη, Γνωστικές Λειτουργίες-Νοημοσύνη, Γνωστική και κοινωνική ανάπτυξη, Ψυχοπαθολογία κ.ά. 11 Κλάδοι της Ψυχολογίας 12-13 Ειδικά Θέματα: (α) Στρες και αντιμετώπιση και (β) Το επάγγελμα του Ψυχολόγου
|
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. |
Διάλεξη δια ζώσης | ||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
Χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία και στην επικοινωνία με τους φοιτητές
|
||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS |
|
||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Ι. Γραπτή τελική εξέταση (80%) Περιλαμβάνει: – Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής – Ερωτήσεις σύντομης απάντησης
ΙΙ. Ασκήσεις (20%) Περιλαμβάνουν: – Ερωτήσεις σύντομης απάντησης
|
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1. Προτεινόμενα διδακτικά συγγράμματα
Schacter, D.L., Gilbert, D.T., Wegner, D.M., & Nock, M.K. (2018). Εισαγωγή στην Ψυχολογία. Αθήνα: Gutenberg
2. Πρόσθετη προτεινόμενη βιβλιογραφία Ελληνική βιβλιογραφία · Atkinson, R.L., Atkinson, R.C., Smith, E. E., Bem, D. J. & Nolen-Hoeksema, S.(2004) Εισαγωγή στην Ψυχολογία του Hilgard, Τόμοι Α και Β. Αθήνα: Παπαζήσης · Hayes, N. (2011). Εισαγωγή στην Ψυχολογία, Τόμοι Α και Β. Aθήνα: Πεδίο · Jones, Ε. (2003). Σίγκμουντ Φρόυντ: Η ζωή και το έργο του. Αθήνα: Ίνδικτος · Rogers, C. (1971). Ομάδες Συνάντησης. Αθήνα: Δίοδος
Ξενόγλωσση βιβλιογραφία • Erikson, E. H. (1968). Identity: Youth and Crisis. New York: W. W. Norton & Company. • Robinson, D, N (1986) An intellectual history of psychology. The University of Wisconsin Press. • Skinner, B. F. (1976). About behaviorism. NYC: Vintage Books Edition.
3. Συναφή επιστημονικά περιοδικά (ελληνόγλωσσα και ξενόγλωσσα):
|