ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΧΟΛΗ | Επιστημών Αγωγής | |||
ΤΜΗΜΑ | Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης | |||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | |||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 4 | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ | |||
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | 3 | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | 5 | |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Υποβάθρου, Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων | |||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | Κανένα | |||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική | |||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Όχι | |||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | ||||
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Α. Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα | |||||||
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:
· Χρησιμοποιεί επιτυχώς το μικροσκόπιο και να πραγματοποιεί μικροσκόπηση. · Παραγάγει νωπά παρασκευάσματα για χρήση στη διδακτική διαδικασία. · Πραγματοποιεί πειράματα για την επίδειξη φυσικών φαινομένων σε μαθητές 6-12 ετών. · Αναγνωρίζει, να προσδιορίζει και να περιγράφει τη δομή και λειτουργία φυτικών και ζωικών ιστών. · Γνωρίζει την ανατομία και να εξηγεί τη λειτουργία ανθρώπινων συστημάτων. |
|||||||
|
|||||||
· Επιλογή και εφαρμογή μεθοδολογιών και εκπαιδευτικών πρακτικών, με στόχο τη γνωστική, κοινωνική, πολιτιστική και συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών | |||||||
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ
· περιγραφή και χρήση μικροσκοπίου
· παρατήρηση μονοκύτταρων ευκαρυωτικών οργανισμών · παρατήρηση φυτικών κυττάρων και σχηματισμών του από νωπά παρασκευάσματα · ιστολογία και ανατομία φυτών · πλασμόλυση και μεταφορά νερού στα φυτά · πειράματα φωτοσύνθεσης και φυσιολογίας φυτού · ιστολογία ζώων · ανατομία νευρικού συστήματος και αισθητήριων οργάνων · ανατομία αναπνευστικού, πεπτικού και κυκλοφοριακού συστήματος και σκελετού ανθρώπου.
|
- ΜΕΘΟΔΟΙ ΜΑΘΗΣΗΣ & ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Δια ζώσης, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κλπ. |
Δια ζώσης | ||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
Χρήση e-class για ενημέρωση φοιτητών | ||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Περιγράφονται αναλυτικά οι διδακτικές προσεγγίσεις / δραστηριότητες που κυρίαρχα ακολουθούνται (εκθετικές/μονολογικές, διαλογικές, διερευνητικές, κ.ά.): Διαλέξεις, Σεμινάρια, Φροντιστήριο, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Καλλιτ. δημιουργία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας/εργασιών, κλπ.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα, καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης, ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS (βλέπε και Παράρτημα Γ στο συνημμένο αρχείο της ΑΔΙΠ «Πρόταση Ακαδημαϊκής Πιστοποίησης Προγράμματος Σπουδών»). |
|
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΜΟΡΦΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ | Διαμορφωτική και Τελική |
ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Περιγραφή της διαδικασίας/ του τρόπου αξιολόγησης
Γραπτή εξέταση (ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, σύντομης απάντησης, ανάπτυξης, επίλυση ασκήσεων/προβλημάτων), Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, κτλ. Σε κάθε περίπτωση αναφέρεται αν πρόκειται για ατομική ή ομαδική εργασία και η ‘βαρύτητα’ κάθε συνιστώσας της αξιολόγησης στον τελικό βαθμό (π.χ.ομαδικήεργασία–25%).
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και πού είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
1. Παρουσία στα εργαστήρια: 20%
2. Tελική γραπτή εξέταση με ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης: 80% |
- ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Προτεινόμενα διδακτικά συγγράμματα:
1) Κεβρεκίδης Θεόδωρος (1996). Εισαγωγή στη Βιολογία. University Studio Press (κωδικός στον Εύδοξο: 17148). 2) Starr Cecie, Evers Christine & Starr Lisa (2014). Βιολογία. Utopia (κωδικός στον Εύδοξο: 32998265)
|