ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΓΩΓΗΣ | ||||
ΤΜΗΜΑ | ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | ΕΠΙΠΕΔΟ 6 | ||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Εαρινό (4ο) | |||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
|
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
3 | 5 | ||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Υποβάθρου , Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
OXI | ||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | ΕΛΛΗΝΙΚΗ
|
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | NAI | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://eclass.duth.gr/ / | ||||
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα | ||
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.
· |
||
Με την ολοκλήρωση των διαλέξεων του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση:
· Να γνωρίζουν βασικές έννοιες στο πεδίο της Κοινωνικής Ψυχολογίας (ΜΑ11) · Να κατανοούν τις βασικές μεθόδους έρευνας και τις σύγχρονες τάσεις στην Κοινωνική Ψυχολογία (ΜΑ13) · Να χρησιμοποιούν βασικές έννοιες της Κοινωνικής Ψυχολογίας προκειμένου να κατανοήσουν και να ερμηνεύσουν καταστάσεις στο πλαίσιο του σχολείου (ΜΑ3) · Να αναγνωρίζουν και να κατανοούν τη συνάφεια της Κοινωνικής Ψυχολογίας με την καθημερινή ζωή (ΜΑ11). · Να αναγνωρίζουν και να κατανοούν τη σχέση της Κοινωνικής Ψυχολογίας με την εκπαιδευτική πράξη (ΜΑ2)
|
||
Γενικές Ικανότητες | ||
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. | ||
· Προσαρμοστικότητα
· Αυτόνομη εργασία · Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα · Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής · Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης · Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου |
||
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
1: Ορισμός της Κοινωνικής Ψυχολογίας
2-3: Θεωρητικά ζητήματα στη σύγχρονη Κοινωνική Ψυχολογία στις Η.Π.Α. και την Ευρώπη 4. Βασικές μέθοδοι έρευνας και σύγχρονες τάσεις στην Κοινωνική Ψυχολογία 5-7. Τρόποι με τους οποίους το άτομο δομεί τον κοινωνικό κόσμο (άρρητες θεωρίες της προσωπικότητας, στάσεις, κοινωνικές αναπαραστάσεις, κοινωνική αντίληψη, απόδοση αιτίου) 8-10 Η σχέση του ατόμου με την ομάδα (διαομαδικές σχέσεις, κοινωνικά στερεότυπα, κοινωνικές διακρίσεις και προκαταλήψεις) 11-13 Κοινωνική επιρροή (Συμμόρφωση, υπακοή στην εξουσία, μειονοτική επιρροή)
|
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. |
• Δια ζώσης διάλεξη | ||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
Χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία και στην επικοινωνία με τους φοιτητές
|
||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS |
|
||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Ι. Γραπτή τελική εξέταση (80%) Περιλαμβάνει: -Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής -Ερωτήσεις σύντομης απάντησης
ΙΙ. Ασκήσεις (20%) Περιλαμβάνουν: – Ερωτήσεις σύντομης απάντησης |
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1. Προτεινόμενα διδακτικά συγγράμματα
· Hogg, M. & Vaughan, M. (2009). Κοινωνική Ψυχολογία. Αθήνα: Gutenberg
2. Πρόσθετη προτεινόμενη βιβλιογραφία
Ελληνική βιβλιογραφία
• Hewston, Μ. & Stroebe, W. (2007). Εισαγωγή στην Κοινωνική Ψυχολογία. Αθήνα: Εκδ. Παπαζήση • Ναυρίδης, Κ.(1994). Κλινική Κοινωνική Ψυχολογία. Αθήνα: Eκδ. Παπαζήση • Παπαστάμου, Στ. (2008). Εισαγωγή στην Κοινωνική Ψυχολογία. Η παράδοση. Τόμος Β. Αθήνα: Πεδίο • Παπαστάμου, Στ., Προδρομίτης, Γ. & Παυλόπουλος, Β. (Επιμ.) (2010), Κοινωνική σκέψη, νόηση και συμπεριφορά: 29 έλληνες κοινωνικοί ψυχολόγοι ανα-κρίνουν την επιστήμη τους. Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο • Sapsford, R., Still, A., Miell, D., Stevens, R. & Wetherell, M. (2006). H Θεωρία στην Κοινωνική Ψυχολογία. Αθήνα: Μεταίχμιο • Wetherell, M. (2005). Ταυτότητες, ομάδες και κοινωνικά ζητήματα. Αθήνα: Μεταίχμιο
Ξενόγλωσση βιβλιογραφία
· Allport, G. W (1985). The historical background of social psychology. In Lindzey, G; Aronson, E (eds.). The Handbook of Social Psychology. New York: McGraw Hill · Baron, R.S., & Kerr, N. L. (2003). Group Process, Group Decision, Group Action. New York: McGraw-Hill · Moscovici, S; Markova, I (2006). The Making of Modern Social Psychology. Cambridge, UK: Polity Press · Parker, I. (1989/2013). The crisis in Modern Social Psychology and how to end it, 1st Edition. London: Routledge . · Tajfel, H; Turner, J.C (1986). The social identity theory of intergroup behavior. In Worchel, S; Austin, W.G (eds.). Psychology of Intergroup Relations. Chicago, Illinois: Nelson-Hall.
3. Συναφή επιστημονικά περιοδικά (ελληνόγλωσσα και ξενόγλωσσα):
|