ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
| ΣΧΟΛΗ | ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΓΩΓΗΣ | ||||
| ΤΜΗΜΑ | ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ | ||||
| ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | ΕΠΙΠΕΔΟ 6 | ||||
| ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | 7Ε7 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 7o | ||
| ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ | ||||
| ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
| 3 | 5 | ||||
| Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4. | |||||
| ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Υποβάθρου , Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ | ||||
| ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
OXI | ||||
| ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | ΕΛΛΗΝΙΚΗ
|
||||
| ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | ΟΧΙ | ||||
| ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://eclass.duth.gr/courses/429455/ | ||||
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
| Μαθησιακά Αποτελέσματα | ||
| Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.
Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α · Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης · Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και Παράρτημα Β · Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων |
||
| Με την ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα μπορεί να:
· Εξηγεί πώς η αναπηρία έχει νοηματοδοτηθεί μέσα από ιστορικές και πολιτισμικές διαδικασίες, αναδεικνύοντας τις κοινωνικές συνθήκες που διαμόρφωσαν τις αντίστοιχες αντιλήψεις και πρακτικές σχετικά με τους ανάπηρους. · Εξετάζει τη λειτουργία των δημόσιων εκθέσεων και παραστάσεων ετερόμορφων σωμάτων ως μέσα κοινωνικής νοηματοδότησης της παρουσίας των ανάπηρων. · Αναγνωρίζει και ερμηνεύει τις αναπαραστάσεις των ανάπηρων στην τέχνη και το πώς αυτές συμβάλλουν στη συγκρότηση του συλλογικού κοινωνικού φαντασιακού. · Αποδομεί κανονιστικά αφηγήματα περί των ανάπηρων, προσεγγίζοντας την αναπηρία ως κοινωνικό και πολιτισμικό φαινόμενο πέρα από ιατρικές ή βιολογικές οπτικές. · Αναπτύσσει κριτική στάση απέναντι σε κυρίαρχες κοινωνικές πρακτικές και πολιτισμικές αναπαραστάσεις που επηρεάζουν την εμπειρία και την ορατότητα των αναπήρων. |
||
| Γενικές Ικανότητες | ||
| Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. | ||
| Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών |
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης |
|
|
Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
|
||
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
| 1. Παρουσίαση μαθήματος & Εισαγωγή στην ιστορική και πολιτισμική νοηματοδότηση της αναπηρίας
2. Ιδρύματα και ιδρυματοποίηση 3. Προβολή ντοκιμαντέρ και ταινίας για τα ιδρύματα και κριτική ανάλυση 4. Φιλανθρωπία και αναπηρία: Ιστορία και σύγχρονες προκλήσεις 5. Γλώσσα και αναπηρία 6. Μισαναπηρική ρητορική 7. Δημόσιες εκθέσεις ετερόμορφων σωμάτων 8. Αναπαραστάσεις της αναπηρίας στη λογοτεχνία 9. Αναπαραστάσεις της αναπηρίας στον κινηματογράφο 10. Προβολή ταινίας και κριτική ανάλυση 11. Μέσα μαζικής ενημέρωσης και αναπηρία: Πολιτισμικές επιρροές και στερεότυπα 12. Θρησκεία, πνευματικότητα και αναπηρία 13. Η αναπηρία έξω από τη Δύση: Ασία, Αφρική, Ωκεανία |
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
| ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. |
Πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||||
| ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση και στην Επικοινωνία με τους φοιτητές | ||||||||||
| ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS |
|
||||||||||
| ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Τελική Γραπτή Εξέταση (100%)
Η εξέταση περιλαμβάνει τόσο κλειστού τύπου (πολλαπλής επιλογής, σωστό/λάθος, αντιστοιχίσεις) όσο και ανοιχτού τύπου ερωτήσεις (αναλυτικές απαντήσεις, ερωτήσεις ανάπτυξης). Σκοπός είναι η αξιολόγηση της κατανόησης των βασικών εννοιών, της κριτικής ανάλυσης και της ικανότητας σύνθεσης και εφαρμογής των γνώσεων που αποκτήθηκαν κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
|
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙA
| Bolt, D. (2018). Cultural disability studies in education: Interdisciplinary navigations of the normative divide. Routledge.
Waldschmidt, A. (2017). Disability goes cultural: The cultural model of disability as an analytical tool. Transcript Verlag. Andrews, E. E. (2020). Disability as diversity: Developing cultural competence. Oxford University Press. Brown, S. (2002). What is disability culture? Disability Studies Quarterly, 22(2). https://doi.org/10.18061/dsq.v22i2.1371 Erevelles, N. (2011). Disability and difference in global contexts: Enabling a transformative body politic. Palgrave Macmillan. Mbazzi, F. B., & Swartz, L. (2022). “Impairments of the brain”: Global South perspectives on mental health and disability. Frontiers in Public Health, 10, Article 9545297. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.9545297 Artiles, A. J. (2023). Probing inclusive education in the Global South: A critical cultural-historical standpoint. Stanford Public Scholarship. https://publicscholarship.stanford.edu/scholarship/blogs/probing-inclusive-education-global-south-critical-cultural-historical-standpoint |
Ο Πρόεδρος και τα μέλη του Διδακτικού Προσωπικού καλωσορίζουν τους νεοεισαχθέντες φοιτητές του Τμήματος.
Στόχος μας είναι η παροχή των κατάλληλων εργαλείων, σε κάθε μέλος του Τμήματος. Επιλέξτε εδώ για να δείτε τις