ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
| ΣΧΟΛΗ | ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΓΩΓΗΣ | |||||
| ΤΜΗΜΑ | ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ | |||||
| ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | ΕΠΙΠΕΔΟ 6: Πανεπιστήμια και Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα | |||||
| ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | 8Υ3 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 8οεξάμηνο | |||
| ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΠρακτικήΆσκηση | |||||
| ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος, αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων. |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | ||||
| 3 | 5 | |||||
| Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί.
Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι πουχρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4. |
||||||
| ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Υποβάθρου,Γενικών Γνώσεων, ΕπιστημονικήςΠεριοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
Ανάπτυξης δεξιοτήτων | |||||
| ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | 1. Εφαρμογές στο πεδίοΙ
2. Εφαρμογές στο πεδίοΙΙ 3. Εφαρμογές στο πεδίοΙΙΙ 4. Διδακτική Μεθοδολογία Ι – Μικροδιδασκαλίες 5. Διδακτική των Μαθηματικών 6. Διδακτική της ΝΕ Γλώσσας Επιπλέον προϋπόθεση: Η επιτυχής εξέταση στα 3/4του συνόλου των μαθημάτων 1ου έως 7ου εξαμήνου |
|||||
| ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική | |||||
| ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Όχι | |||||
| ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://eclass.duth.gr/courses/ALEX03324/ | |||||
- ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
| Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα | |
| Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος, οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.
Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α: · Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης · Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και το Παράρτημα Β: · Περιληπτικός Οδηγός Συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων |
|
| Το μάθημα «Πρακτική Άσκηση» αποτελεί το τέταρτο από την ενότητα των τεσσάρων μαθημάτων που συγκροτούν το συνολικό Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης στο ΠΤΔΕ του ΔΠΘ και για τα οποία έχουν καθοριστεί κοινοί γενικοί στόχοι.
Α. Γενικοί στόχοι Το Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης (Εφαρμογές στο πεδίο Ι, ΙΙ, ΙΙΙ και Πρακτική Άσκηση), συνδέοντας τις θεωρητικές σπουδές με την εκπαιδευτική πραγματικότητα, την παιδαγωγική γνώση με την εμπειρία από την διδακτική πράξη, και παρέχοντας στον/στην φοιτητή/ρια ευκαιρίες για επεξεργασία των εμπειριών, αναστοχασμό και αλληλεπίδραση με εμπλεκόμενο διδακτικό προσωπικό και συμφοιτητές, επιδιώκει: · την βαθμιαία εξοικείωση του/της φοιτητή/ριας με το μελλοντικό επαγγελματικό πεδίο και το έργο του εκπαιδευτικού, · την ανάπτυξη ικανοτήτων παρατήρησης, περιγραφής, κατανόησης, ερμηνείας και κριτικής ανάλυσης της διδακτικής-εκπαιδευτικής πράξης,καθώς και των πραγματικών συνθηκών και προϋποθέσεων του εκπαιδευτικού έργου, · την βαθμιαία και συστηματική εισαγωγή στους βασικούς τομείς της καθημερινής επαγγελματικής δραστηριότητας: τον σχεδιασμό, την διεξαγωγή και την αξιολόγηση του παιδαγωγικού-διδακτικού έργου, · την ανάπτυξη ερευνητικής, κριτικής και υπεύθυνης παιδαγωγικής στάσης, · την διαμόρφωση επαγγελματικής συνείδησης και ταυτότητας ως στοχαζόμενου εκπαιδευτικού, ως ειδικού της διδασκαλίας, της μάθησης, της εκπαίδευσης, της αγωγής, · την διαρκή διεύρυνση και συστηματοποίηση της προσωπικής παιδαγωγικής-διδακτικής θεωρίας του φοιτητή, με βάση την οποία, ως στοχαζόμενος εκπαιδευτικός, θα κατανοεί και θα διαμορφώνει υπεύθυνα και αποτελεσματικά και θα αξιολογεί με αυτοκριτική διάθεση την παιδαγωγική-διδακτική πράξη, · την καλλιέργεια σταθερής βούλησης για συνεχή βελτίωση, δια βίου μάθηση και επαγγελματική ανάπτυξη. Β. Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα Ο/Η φοιτητής/ρια, συμμετέχοντας στο μάθημα «Πρακτική Άσκηση» και αξιοποιώνταςγνώσεις και δεξιότητες που έχει αναπτύξει στο πλαίσιο τωνπροαπαιτούμενωνμαθημάτων, καθώς και άλλων συναφών υποχρεωτικών και κατ’ επιλογήν υποχρεωτικών μαθημάτων παιδαγωγικής και διδακτικής κατάρτισης, αναμένεται να αναπτύξει περαιτέρω διδακτικές-επαγγελματικέςδεξιότητες, και να είναι σε θέση: · Να κατανοεί την πολυπλοκότητα του έργου του εκπαιδευτικού και να συνειδητοποιεί τις δυνατότητες αλλά και τους περιορισμούς του ρόλου του. · Να λαμβάνει υπόψη κατά τον σχεδιασμό, την διεξαγωγή και την αξιολόγηση της διδασκαλίας τις ατομικές καιτις κοινωνικοπολιτισμικέςπροϋποθέσεις μάθησης των μαθητών, την σύνθεση, την δυναμική και την ετερογένεια της τάξης, με σκοπό την ανταπόκριση στις διαφορετικές ανάγκες των μαθητών και την επίτευξη των καλύτερων δυνατών μαθησιακών αποτελεσμάτων για κάθε μαθητή. · Να αναλύει το θέμα της διδασκαλίας και να καθορίζει και να οργανώνει το περιεχόμενο του μαθήματος. · Να εξηγεί την σημασία του συγκεκριμένου θέματος, της γνώσης ή της δεξιότητας που θα κατακτήσει ο/η μαθητής/ρια, για το παρόν και το μέλλον του/της. · Να ορίζει με σαφήνεια τους μαθησιακούς στόχους / τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα. · Να αξιοποιεί προϋπάρχουσες γνώσεις και εμπειρίες των μαθητών σχετικές με το διδακτικό αντικείμενο. · Να σχεδιάζει την διδακτική-μαθησιακή διαδικασία με δημιουργικό τρόπο και να αιτιολογεί τις επιλογές του/της. · Να οργανώνει την διδακτική-μαθησιακή διαδικασία επιλέγοντας κατάλληλες μεθόδους, δραστηριό-τητες, μέσα και υλικά, ώστε να προάγονται η αυτενεργός,η διερευνητική και η συνεργατική μάθηση καθώς και η κριτική και η δημιουργική σκέψη. · Να εντάσσει τις ΤΠΕ στην διδακτική-μαθησιακή διαδικασία κατάλληλα και αποτελεσματικά. · Να καθορίζει κριτήρια και να επιλέγει διαδικασίες αξιολόγησης της μάθησης, προάγοντας και την αυτο- και ετεροαξιολόγηση των μαθητών. · Να οργανώνει κατάλληλα τον χώρο της σχολικής τάξης ως περιβάλλον μάθησης και ανάπτυξης. · Να οργανώνει τις διαπροσωπικές σχέσεις στην σχολική τάξη για την δημιουργία ενός ευνοϊκού για μάθηση και ανάπτυξη ψυχο-κοινωνικού περιβάλλοντος (κλίματος) της τάξης.. · Να εφαρμόζει τεχνικές πρόκλησης και διατήρησης του ενδιαφέροντος των μαθητών για το διδακτικό αντικείμενο. · Να εφαρμόζει τεχνικές πρόληψης και παιδαγωγικής αντιμετώπισης προβλημάτων συμπεριφοράς. · Να διαχειρίζεται με παιδαγωγικό τρόπο την διαφορετικότητα και την πολυπολιτισμικότητα στην σχολική τάξη. · Να αξιολογεί και να ανατροφοδοτεί τους μαθητές. · Να αναλύει και να αξιολογεί με αυτοκριτική διάθεση την διδακτική του/της πράξη και να αναστοχάζεται τις συνέπειες των επιλογών και των πρακτικών του/της για την μάθηση και την ανάπτυξη των μαθητών. · Να αναλύει και να ερμηνεύει δυσκολίες των μαθητών ως προς την κατανόηση εννοιών και ως προς την εφαρμογή της γνώσης. · Να αποτιμά την αποτελεσματικότητα και την καταλληλότητα των μαθησιακών δραστηριοτήτων, των μεθόδων, των υλικών και μέσων διδασκαλίας-μάθησης. · Να θέτει στόχους για βελτίωση της διδακτικής του/της ικανότητας και περαιτέρω επαγγελματική ανάπτυξη. · Να διερευνά συγκεκριμένα προβλήματα της διδακτικής-παιδαγωγικής πράξης με μεθοδικότητα, μελετώντας σχετική βιβλιογραφία και συνδέοντας την εμπειρία από την σχολική τάξη με την θεωρία και την έρευνα, και να παρουσιάζει με συστηματικό τρόπο και σαφήνεια, γραπτώς ή/και προφορικώς, τα αποτελέσματα της έρευνάς του/της. |
|
| Γενικές Ικανότητες | |
| Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα; | |
| · Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
· Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις · Λήψη αποφάσεων · Αυτόνομη εργασία · Ομαδική εργασία · Εργασία σε διεθνές περιβάλλον · Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον · Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών |
· Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
· Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα · Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον · Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου · Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής · Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης |
| Το μάθημα «Πρακτική Άσκηση»επιδιώκει την ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτωντου/της φοιτητή/ριας:
· Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών · Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις · Λήψη αποφάσεων · Αυτόνομη εργασία · Ομαδική εργασία · Σεβασμός στην διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα · Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής |
|
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
| Κεντρικός στόχος του μαθήματοςείναι η βαθμιαία εισαγωγή του φοιτητή στον καθημερινό ρυθμό εργασίας του εκπαιδευτικού. Αντίστοιχα,οκεντρικός άξονας του περιεχομένου του μαθήματος είναι ο σχεδιασμός, η διεξαγωγή και η αξιολόγηση διδασκαλίας του ημερήσιου προγράμματος μιας τάξης,ως βασικοί τομείς άσκησης του εκπαιδευτικού έργου. Το μάθημα περιλαμβάνει: α) σεμινάρια και ασκήσεις θεωρητικής προετοιμασίας της πρακτικής άσκησης(για την ενεργοποίηση και αξιοποίηση θεωρητικών γνώσεων που έχουν αποκομίσει οι φοιτητέςαπό μαθήματα παιδαγωγικής και διδακτικής κατάρτισης), β) δραστηριότητες των φοιτητών/ριών στις σχολικές τάξεις (παρακολούθηση και πραγματοποίηση διδασκαλιών) και γ) συναντήσεις των φοιτητών/ριών με το υπεύθυνο διδακτικό προσωπικό για συζήτηση των εμπειριών από την πραγματοποίηση των διδασκαλιών. Στο πρώτο μάθημα παρουσιάζεται το πρόγραμμα του μαθήματος(στόχοι και προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα, περιεχόμενα, οργάνωση και μέθοδοι διδασκαλίας-μάθησης, υποχρεώσεις και τρόπος αξιολόγησης του/της φοιτητή/ριας).
Α. Περιεχόμενο Σεμιναρίων · Διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς στην σχολική τάξη. · Διαχείριση της πολιτισμικής ετερότητας στην σχολική τάξη. · Ενταξιακές παιδαγωγικές πρακτικές. · Διαφοροποίηση και εξατομίκευση της διδασκαλίας · Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και σχεδίων δράσης (project). · Σχεδιασμός και αξιολόγηση διδασκαλίας των Εικαστικών. · Προγραμματισμός διδακτικού έργου (ετήσιος, τριμηνιαίος, εβδομαδιαίος). · Οργάνωση και λειτουργία σχολικής μονάδας, καθήκοντα του εκπαιδευτικού Β.Δραστηριότητες των φοιτητών/-ριών σε σχολικές τάξεις (κατά κανόνα σε δυάδες) · Παρακολούθηση ημερήσιου προγράμματος μιας σχολικής τάξης (στην ίδια σχολική τάξη στην οποία πραγματοποίησαν την πρακτική άσκηση του χειμερινού εξαμήνου), με δυνατότητα μερικής εμπλοκής στην διδακτική διαδικασία. Συγκέντρωση πληροφοριών που αφορούν τους μαθητές, την τάξη, τον χώρο και τα μέσα διδασκαλίας και είναι απαραίτητες για τον σχεδιασμό, την διεξαγωγή και αξιολόγηση των διδασκαλιώνστην συγκεκριμένη τάξη. Διερεύνηση ενδιαφερόντων και αναγκών των μαθητών της τάξης. · Σχεδιασμός, διεξαγωγή καιαξιολόγηση ωριαίων διδασκαλιών επί δύο εβδομάδες (8και 12 ώρες αντίστοιχα). · Εβδομαδιαίος προγραμματισμός διδασκαλίας. · Σχεδιασμός, διεξαγωγή καιαξιολόγηση διδασκαλίας ημερήσιου προγράμματος επί μία εβδομάδα (συνολικά 20-22 ώρες). [Η δυνατότητα για ατομική διδασκαλία προς το παρόν δεν παρέχεται, λόγω της μη διαθεσιμότητας επαρκούς αριθμού σχολικών τάξεων/τμημάτων.] Γ. Συζήτηση των εμπειριών από την πραγματοποίηση διδασκαλιών,με σκοπό την ανατροφοδότηση των φοιτητών/ριών και την καλλιέργεια της αναστοχαστικής τους ικανότητας. Δύο τουλάχιστον συναντήσεις με τον Επόπτη Πρακτικής Άσκησης, μία μετά τιςωριαίες διδασκαλίες και μία κατά την διάρκεια ή μετά το τέλος της εβδομαδιαίας διδασκαλίας. |
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
| ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κλπ. |
Πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||||||||||
| ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
– Υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class (ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού, προγραμ-μάτων σπουδών των μαθημάτων του δημοτικού σχολείου κ.ά.)
– Χρήση Η/Υ και προβολέα για παρουσιάσεις powerpoint. – Επικοινωνία με τους/τις φοιτητές/ριες μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class (ανάρτηση ανακοινώσεων, αποστολή και λήψη μηνυμάτων μέσω του υποσυστήματος «Μηνύματα»). – Επικοινωνία μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. |
||||||||||||||||
| ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και οι μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης, ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS |
|
||||||||||||||||
| ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και πού είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Οι φοιτητές/ριες αξιολογούνται κατά την διάρκεια (διαμορφωτική αξιολόγηση) και στο τέλος του εξαμήνου (τελική αξιολόγηση).
α) Η διαμορφωτική αξιολόγηση και η ανατροφοδότηση πραγματο-ποιούνται από το υπεύθυνο προσωπικό του μαθήματος μετά την παρακολούθηση διδασκαλιώνκαι στο πλαίσιο των συναντήσεων με τους Επόπτες Πρακτικής Άσκησης για συζήτηση των εμπειριών από τις διδασκαλίες. β) Η τελική αξιολόγηση πραγματοποιείται με βάση την ποιότητα και αρτιότητα της ατομικής τελικής Έκθεσης Πρακτικής Άσκησης (40%),του Ημερολογίου Πρακτικής Άσκησης (20%) και την αξιολόγηση της διδακτικής ικανότητας και της συνολικής παρουσίας του φοιτητή στην τάξη από τον επόπτη καθηγητή (20%). Συνεκτιμάται η ενεργός συμμετοχή στασεμινάρια, η συνέπεια και η υπευθυνότητα(10%). Ο τρόπος και τα κριτήρια αξιολόγησης περιγράφονται στο πρώτο μάθημα του εξαμήνου και αναφέρονται στις αναρτημένες διαφά-νειες του μαθήματος και στο πεδίο Πληροφορίες μαθήματος στηνe-class.Οι οδηγίες για την συγγραφή της Έκθεσης Πρακτικής Άσκησης αναρτώνται στην e-class. |
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
| Προτεινόμενα διδακτικά συγγράμματα στο ΕΥΔΟΞΟΣ
1. Goethals, Μ.S., Howard, R.A., & Sanders, M.M. (2013). Ο αρχάριος εκπαιδευτικός ενώπιον της διδασκαλίας: Μια δοκιμή προσέγγισης στην αναστοχαστική διδακτική πράξη. Επιμ. Γ. Σπανός, Μτφρ. Α. Αργυροπούλου & Ρ. Ευριπίδου. Αθήνα: Εκδόσεις DaVinci. (Κωδικός ΕΥΔΟΞΟΥ: 143547586). 2. Ματσαγγούρας, Η. (2008). Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση. Αθήνα: Γρηγόρης. (Κωδικός ΕΥΔΟΞΟΥ: 22500). 3. Βαλιαντή, Σ., & Νεοφύτου, Λ. (2017). Διαφοροποιημένη διδασκαλία. Λειτουργική και αποτελεσματική εφαρμογή. Αθήνα: Πεδίο. (Κωδικός ΕΥΔΟΞΟΥ: 68374538). 4. Καψάλης, Α., & Θεοδώρου, Δ. (2021). Θεωρία του σχολείου.Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη.(Κωδικός ΕΥΔΟΞΟΥ: 102124605). Πρόσθετη προτεινόμενη βιβλιογραφία · Ζαφειροπούλου, Μ., & Καλαντζή-Αζίζι, Α. (Επιμ.). (2011). Προσαρμογή στο σχολείο: Πρόληψη και αντιμετώπιση δυσκολιών. Αθήνα: Πεδίο. · Καλαϊτζοπούλου, Μ. (2001). Ο εκπαιδευτικός ως στοχαζόμενος επαγγελματίας. Αθήνα: Τυπωθήτω – Γ. Δαρδανός. · Καψάλης, Α. (2025). Σύγχρονη Διδακτική. Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη. · Ξωχέλλης, Π. (2006). Ο εκπαιδευτικός στον σύγχρονο κόσμο: Ο ρόλος και το επαγγελματικό του προφίλ σήμερα, η εκπαίδευση και η αποτίμηση του έργου του. Αθήνα: Τυπωθήτω Γ. Δαρδανός. · Παντελιάδου, Σ., & Φιλιππάτου, Δ. (Επιμ.). (2013). Διαφοροποιημένη διδασκαλία: Θεωρητικές προσεγγίσεις και εκπαιδευτικές πρακτικές. Αθήνα: Πεδίο.Slavin, R. (2007). Εκπαιδευτική Ψυχολογία: Θεωρία και πράξη. Επιμ. Κ. Κόκκινος, Μτφρ. Ε. Εκκεκάκη. Αθήνα: Μεταίχμιο. · Slavin, R. (2007). Εκπαιδευτική Ψυχολογία: Θεωρία και πράξη.Επιμ. Κ. Κόκκινος, Μτφρ. Ε. Εκκεκάκη. Αθήνα: Μεταίχμιο. Συναφή επιστημονικά περιοδικά · Παιδαγωγική Επιθεώρηση · Επιστήμες της Αγωγής · Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων · Μέντορας · Κίνητρο · Menon: Journal of Educational Research (ηλεκτρ.) · Έρευνα στην Εκπαίδευση (ηλεκτρ.) · Παιδαγωγική – θεωρία και πράξη (ηλεκτρ.) |
Ο Πρόεδρος και τα μέλη του Διδακτικού Προσωπικού καλωσορίζουν τους νεοεισαχθέντες φοιτητές του Τμήματος.
Στόχος μας είναι η παροχή των κατάλληλων εργαλείων, σε κάθε μέλος του Τμήματος. Επιλέξτε εδώ για να δείτε τις