ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΓΩΓΗΣ | ||||
ΤΜΗΜΑ | ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | ΕΠΙΠΕΔΟ 6 | ||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 8o | |||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
|
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
3 | 5 | ||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
OXI | ||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | ΕΛΛΗΝΙΚΗ
|
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | NAI | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://eclass.duth.gr/ / | ||||
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα | ||
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.
· |
||
Με την συμπλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα πρέπει να είναι σε θέση:
· Να αναγνωρίζουν, να επιλέγουν και να υλοποιούν διαδικασίες αξιολόγησης των μαθησιακών επιτευγμάτων των μαθητών λαμβάνοντας υπόψη το κοινωνικό περιβάλλον (οικονομικό, πολιτισμικό, δίκτυο κοινωνικών συναναστροφών) από το οποίο προέρχονται (ΜΑ10). |
||
Γενικές Ικανότητες | ||
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. | ||
· Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
· Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον · Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις · Λήψη αποφάσεων · Αυτόνομη εργασία · Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας σε θέματα διαφορετικότητας · Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης · Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση των τεχνολογιών |
||
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
1. Σύγχρονη ελληνική κοινωνία, 1830 μέχρι σήμερα: Σημαντικά ιστορικά και κοινωνικά γεγονότα.
2. 20ος αιώνας και κοινωνική αλλαγή 3. Το φαινόμενο της παγκοσμιοποίησης 4. 21ος αιώνας και κρίση οικονομική-προσφυγική-ανθρωπιστική 5. Ο κόσμος που ζούμε: Πολιτισμοί σε συνεργασία, πολιτισμοί σε σύγκρουση 6. Πολυπολιτισμική Θράκη 7. Γυναίκα και εικόνες Θράκης 8. ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: «Δραστηριότητες τοπικής κοινωνίας και σχολική έρευνα» 9. ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: «Μέσα από την προθήκη ενός Μουσείου» 10. ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: «Σύμβολα πόλης και τέχνες» 11. ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: «Πολιτισμικό τοπίο και ιστορική αφήγηση» 12. Ανακεφαλαίωση 13. Παρουσιάσεις ατομικών εργασιών |
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. |
Πρόσωπο με πρόσωπο
Βιωματικά εργαστήρια
|
||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
|
Χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία και την επικοινωνία με τους φοιτητές και στο παραγόμενο από τους φοιτητές εκπαιδευτικό υλικό.
|
||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS |
|
||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Ατομική εργασία: Σχεδιασμός και παρουσίαση των σταδίων ανάπτυξης βιωματικού εργαστηρίου (40%) Προφορική εξέταση (60%)
|
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Προτεινόμενα διδακτικά συγγράμματα
· Βεργέτη, Μαρία Κ. Εικόνες από την πολυπολιτισμική Θράκη. Θεσσαλονίκη: Εκδ. Κυριακίδη, 2017. · Κυρίδης, Αργύρης και Ανδρέας Ανδρέου. Όψεις της Ετερότητας. Αθήνα: Γ. Δαρδανός, Κ. Δαρδανός, 2005. Πρόσθετη προτεινόμενη βιβλιογραφία · Βεργέτη, Μαρία Κ. Παλιννόστηση και Κοινωνικός Αποκλεισμός. 4η έκδ. Θεσσαλονίκη: Κυριακίδη, 2015. · Βεργέτη, Μαρία Κ. Χρονολόγιο και Εργογραφία Γεωργίου Θ. Κανδηλάπτου-Κάνεως: Πόντος-Θράκη. 2η ανατύπωση. Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη, 2014. · Βεργέτη, Μαρία Κ. Από τον Πόντο στην Ελλάδα. 2η έκδ. Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη, 2000. Παπαδημητρίου, Παναγιώτης. Οι Πομάκοι της Ροδόπης: Από τις εθνοτικές σχέσεις στους βαλκανικούς εθνικισμούς. Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη, 2003. · Henry, Joy. Οι κόσμοι που μοιραζόμαστε: Εισαγωγή στην Πολιτισμική και Κοινωνική Ανθρωπολογία. Μετάφραση Χρυσούλα Μεντζαλίρα. Επιμέλεια Έλια Πετρίδου. 2η έκδ. Αθήνα: Κριτική, 2011. · Schmidt, Helmut. Παγκοσμιοποίηση: Πολιτικές, Οικονομικές και Πολιτισμικές Προκλήσεις. Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη, 2005. · Τρουμπέτα, Σεβαστή. Κατασκευάζοντας ταυτότητες για τους μουσουλμάνους της Θράκης. Αθήνα: Κριτική, 2001. · Χωριανόπουλος, Ιωάννης, Θεόδωρος Ιωσηφίδης, και Θεανώ Σ. Τερκενλή επιμ. Ανθρωπογεωγραφία: Άνθρωπος, κοινωνία και χώρος. Αθήνα: Κριτική, 2007. |