Παρουσίαση του «Ανθολογίου Διηγηµάτων του Διαγωνισµού “Ιστορίες του Σταθµού και του Τραίνου”


Οι  Φίλοι του Γαλλικού Σταθµού Αλεξανδρούπολης και οι εκδόσεις Παρατηρητής της Θράκης σας προσκαλούμε στην παρουσίαση του «Ανθολογίου Διηγηµάτων του Διαγωνισµού “Ιστορίες του Σταθµού και του Τραίνου”», που θα πραγµατοποιηθεί στο προαύλιο της Δηµοτικής Βιβλιοθήκης Αλεξανδρούπολης (Αίνου 46), την Παρασκευή 1 Ιουλίου, στις 19:30.
Για το Ανθολόγιο θα µιλήσουν οι:
—Μαριάννα Κοροµηλά, συγγραφέας, ιστορικός
—Θανάσης Β. Κούγκουλος, Δρ. Νέας Ελληνικής Φιλολογίας, Μέλος ΕΔΙΠ Τµήµατος Ιστορίας και Εθνολογίας ΔΠΘ
—Σωτηρία Μαραγκοζάκη, δηµοσιογράφος, συγγραφέας.
Θα συντονίσει η Τζένη Κατσαρή-Βαφειάδη, φιλόλογος, επιµελήτρια εκδόσεων.
Αποσπάσµατα από το Ανθολόγιο θα αναγνώσει η ηθοποιός Μαρία Παπαδοπούλου.
Ευχαριστούμε, τα μέλη της κριτικής επιτροπής, τους συμμετέχοντες στο διαγωνισμό, τον εκδοτικό οίκο και φυσικά τη Διοίκηση του ΟΣΕ, για την στήριξή τους.
Θα χαρούμε να σας δούμε στην εκδήλωση
Με εκτίμηση
Για τους Φίλους του Γαλλικού Σταθμού Αλεξανδρούπολης
Αικατερίνη Κάλτσου
Γιώργης Κολιόπουλος
Κώστας Πετρίδης
Ορέστης Χατζόπουλος

Δράση της ActionAid για την ενδυνάμωση των γυναικών


Πόσο ορατές είναι οι γυναίκες στις πόλεις και πόσο συμπεριλαμβάνονται οι ανάγκες τους στους προϋπολογισμούς και τις αποφάσεις για πολιτικές και προγράμματα, σε εθνικό και τοπικό επίπεδο;

Δελτίο τύπου_gender_Aleksandroupolh_2022

Τη Δευτέρα, 27 Ιουνίου στις 18:00, σας περιμένουμε στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Αλεξανδρούπολης (Αίνου 46) σε εκδήλωση – εργαστήρι υπό την αιγίδα του Δήμου Αλεξανδρούπολης και σε συνεργασία με την ActionAid, όπου θα συζητήσουμε το ζήτημα της ορατότητας των γυναικών στην Αλεξανδρούπολη.

Η δράση της ActionAid για την ενδυνάμωση των γυναικών, ξεκίνησε τον Νοέμβριο 2020 με το πρόγραμμα GREAT Budgeting (Gender Responsive, Accountable and Transparent Budgeting, ), σε συνεργασία με τους Δήμους Αθηναίων και Καρδίτσας και το Κέντρο Γυναικών Καρδίτσας, με σκοπό να αναδειχθεί η σημασία της ένταξης της οπτικής του φύλου στους προϋπολογισμούς και να δοθεί η δυνατότητα στις γυναίκες και τα κορίτσια να εκφράσουν τις ανάγκες τους και να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους.

Κατά τη διάρκεια του συγκεκριμένου εργαστηρίου θα επικεντρωθούμε:

  • Στα μέσα και τις δυνατότητες που έχουν οι γυναίκες και τα κορίτσια να εκφράσουν τις ανάγκες τους και να διεκδικήσουν την ικανοποίησή τους.
  • Σε πρακτικά εργαλεία για τους φορείς αυτοδιοίκησης ώστε να ενσωματώνουν την διάσταση του φύλου στην κατάρτιση των προϋπολογισμών.
  • Σε πολιτικές και καλές πρακτικές που λαμβάνουν υπόψη τις διαφορετικές ανάγκες και εμπειρίες των γυναικών.
  • Στην εκκίνηση ενός διάλογου για την ορατότητα των γυναικών και την ισότιμη συμμετοχή τους στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων σε τοπικό επίπεδο.

Η είσοδος στο εργαστήρι είναι ελεύθερη και απευθύνεται σε πολίτες, εκπροσώπους της κοινωνίας των πολιτών, καθώς και σε εργαζομένους/ες, στελέχη και αιρετούς/ες της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Διάλεξη :Μετανάστευση, προσφυγικό και επιπολιτισμοποίηση_ Σταυροδρόμια και κριτικοί αναστοχασμοί


Σας προσκαλούμε την επόμενη Τετάρτη 8 Ιουνίου, 7-9 το βράδυ, στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Αλεξανδρούπολης, στη διάλεξη του αναπληρωτή καθηγητή ΤΕΕΠΗ ΔΠΘ, Αντώνη Σαπουντζή, ο οποίος θα αναπτύξει ένα πολύ επίκαιρο και διαχρονικό θέμα, που αφορά την μετανάστευση και την προσφυγιά.

“Οι μετακινήσεις πληθυσμών αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ανθρώπινης ιστορίας. Η κοινωνικο-ψυχολογική έρευνα έχει προσπαθήσει να εξετάσει τι συμβαίνει όταν άτομα από διαφορετικά πολιτισμικά υπόβαθρα έρχονται σε επαφή. Στη συνάντηση αυτή θα εξετάσουμε κάποιες βασικές έννοιες αυτής της ερευνητικής περιοχής, καθώς και συγκεκριμένα σχετικά ζητήματα που αφορούν την παρουσία πρσφύγων και μεταναστών στην χώρα μας. Βασική έννοια στην κοινωνική ψυχολογία που εξετάζει την πολιτισμική προσαρμογή, είναι η έννοια της επιπολιτισμοποίησης, η οποία αναφέρεται στις αλλαγές που βιώνουν οι πολιτισμικές ομάδες που έρχονται σε επαφή. Με βάση αυτόν τον άξονα, θα εξετάσουμε τα ζητήματα που θέτει η έρευνα για τη μετανάστευση, σχετικά με τον πολιτισμικό πλουραλισμό”.

3η εκδήλωση/διαδικτυακή διάλεξη με τίτλο «Σύγχρονοι προβληματισμοί στις Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες», σε τρεις κύκλους


O Τομέας Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών διοργανώνει σειρά διαδικτυακών διαλέξεων με τίτλο «Σύγχρονοι προβληματισμοί στις Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες», σε τρεις κύκλους, από την 1η Απριλίου έως και την 27η Μαΐου 2022, σύμφωνα με το συνημμένο πρόγραμμα.

Η 3η εκδήλωση θα γίνει την Παρασκευή 27 Μαΐου 2022, ώρα 17:00-19:30, με θέμα «Μειονοτικές ομάδες και ζητήματα συμπερίληψης στην εκπαίδευση» και ομιλήτριες την κα Δήμητρα Κογκίδου, Καθηγήτρια, Π.Τ.Δ.Ε., Α.Π.Θ., Πρόεδρο της Επιτροπής Ισότητας των Φύλων, ΑΠΘ &  Συντονίστρια του Δικτύου των Επιτροπών Ισότητας των Φύλων στα ΑΕΙ, με θέμα «Η υπέρβαση του γλωσσικού σεξισμού -Προτεραιότητα για ένα σύγχρονο και συμπεριληπτικό πανεπιστήμιο» και την κα Λία Φίγγου,  Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, Α.Π.Θ., με θέμα «Κοινωνιοψυχολογικές διαστάσεις της εκπαιδευτικής ένταξης μεταναστών και προσφύγων και διλήμματα επιπολιτισμοποίησης».

Σύνδεσμος:
https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3a6KGRhZG8Ms_8TU0yfuWwVUV3LVzaw62KprT0gTMzLuo1%40thread.tacv2/1647334157978?context=%7b%22Tid%22%3a%228035113d-c2cd-41bd-b069-0815370690c7%22%2c%22Oid%22%3a%2227210ff3-f21b-41a8-8623-e225a16fbf34%22%7d

“Ταξιδεύουμε με την Τέχνη και τον Λόγο”-Τα βιβλία ως εύφλεκτο υλικό”


Σας προσκαλούμε στην 11η διάλεξη του εκπαιδευτικού προγράμματος “Ταξιδεύουμε με την Τέχνη και τον Λόγο”, στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Αλεξανδρούπολης, Τετάρτη 25.05.2022, 7-9 το βράδυ. Θέμα: Τα βιβλία ως εύφλεκτο υλικό”.
Εισηγήτρια: Μαρέττα Σιδηροπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΤΕΕΠΗ, ΔΠΘ (Γνωστικό Αντικείμενο: Ανάγνωση και Γραφή: Διδακτικές Προσεγγίσεις και Εφαρμογές)
“Ποιο είναι το υλικό των βιβλίων; Το βιβλίο αποτελεί ταυτόχρονα ένα υλικό αντικείμενο και ένα διανοητικό προϊόν. H ανάγνωση ως δραστηριότητα που συνδέεται με το βιβλίο είναι αντίστοιχα μια δραστηριότητα με σωματική και διανοητική διάσταση.
Στο παρελθόν βιβλία, αλλά και συγγραφείς βιβλίων, κάηκαν σε μια προσπάθεια να εξαφανιστούν οι ιδέες τους ή να τιμωρηθούν οι συγγραφείς τους. Το κάψιμο των βιβλίων δημόσια και τελετουργικά είναι μια πράξη βίας, μια τιμωρία, ένας θάνατος. Τα βιβλία καίγονταν χιλιάδες χρόνια πριν, σε άλλες χώρες, και τα βιβλία καίγονται, εδώ και τώρα. Με αφορμή πρόσφατα γεγονότα* από την επικαιρότητα συζητάμε για το εύφλεκτο των βιβλίων κυριολεκτικά και μεταφορικά”.

«Οι ζωγράφοι της Αλεξανδρούπολης» Έκθεση έργων των εικαστικών της πόλης μας


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ_ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟ ΩΡΑΡΙΟ_ΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

Το Ιστορικό Μουσείο Αλεξανδρούπολης διοργανώνει στον ισόγειο χώρο του την έκθεση «Οι ζωγράφοι της Αλεξανδρούπολης», όπου παρουσιάζονται διαχρονικά έργα των εικαστικών που γεννηθήκαν, έζησαν ή σύνδεσαν με κάποιο τρόπο την καλλιτεχνική τους διαδρομή με την πόλη μας και παρουσίασαν το έργο τους σε ατομικές η ομαδικές εκθέσεις.

Η έκθεση, ένα πολιτιστικό γεγονός ιδιαίτερης άξιας που για πρώτη φορά επιχειρείται στην πόλη μας, εντάσσεται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων που σχεδίασε το Ιστορικό Μουσείο για την επέτειο των 100 χρονών από την ενσωμάτωση της Θράκης και της Αλεξανδρούπολης στην ελληνική επικράτεια και αναβληθήκαν  λόγω των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας.

Για την τελευταία εβδομάδα της έκθεσης θα ισχύσει το νέο ωράριο Τρίτη 24 Μαΐου – Σάββατο 28 Μαΐου 2022

 Πρωί 10:30- 14:30 και απόγευμα 19:00-21:00

 

Ιστορικό Μουσείο Αλεξανδρούπολης  Λ. Δημοκρατίας 335

Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

Πρόσκληση σε διαλεξη με τίτλο “ΓΙΑΤΙ, ΠΟΤΕ, ΠΩΣ Η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ”


Σας προσκαλούμε στην 10η διάλεξη του εκπαιδευτικού προγράμματος “Ταξιδεύουμε με την Τέχνη και τον Λόγο”, στη Δημοτική Βιβλιοθήκη αλεξανδρούπολης, την Τετάρτη 18 Μαίου, 7-9 το βράδυ. Τίτλος: ΓΙΑΤΙ, ΠΟΤΕ, ΠΩΣ Η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ. Εισηγήτρια: Τίνα Μαυρομαρά Λαζαριδου, ΕΕΠ Γαλλικής Γλώσσας ΔΠΘ
“Είναι πολυτέλεια ή ανάγκη η εκμάθηση ξένων γλωσσών σήμερα; Ποιά η κατάλληλη ηλικία για να αρχίσει ένα παιδί μία ή περισσότερες ξένες γλώσσες; Ισχύει το «όσο νωρίτερα τόσο καλύτερα;» Με τι τρόπο και με ποιές μεθόδους είναι καλύτερο να γίνεται η πρώτη επαφή με την ξένη γλώσσα; Στην παρούσα εισήγηση προσεγγίζουμε τα παραπάνω ερωτήματα που απασχολούν γονείς και εκπαιδευτικούς, αλλά και ειδικούς, οι οποίοι δίνουν απαντήσεις στηριζόμενοι στα αποτελέσματα επιστημονικών ερευνών”.